De waarheden over de drie fasen van Gods reddingswerk

Meer

Relevante woorden van God

Hoe worden de drie fasen van Gods werk elke fase dieper, zodat mensen kunnen worden gered en vervolmaakt?

Het gehele management van God is onderverdeeld in drie fases en in elke fase worden er passende eisen aan de mens gesteld. Bovendien worden Gods eisen aan de mensheid met het verstrijken en de voortgang van de tijdperken steeds hoger. Zo bereikt dit werk van Gods management stap voor stap zijn climax, tot de mens het feit van de ‘verschijning van het Woord in het vlees’ aanschouwt; op deze manier worden de eisen aan de mens ook steeds hoger, alsook de eisen aan de mens om getuigenis af te leggen.

Het doel en de betekenis van elk van de drie fasen van Gods werk

Het werk dat Jehova deed onder de Israëlieten, vestigde onder de mensheid Gods aardse plaats van oorsprong. Op deze heilige plaats was Hij ook aanwezig. Hij beperkte Zijn werk tot het volk van Israël. Hij werkte aanvankelijk niet buiten Israël, maar Hij koos een volk dat Hij geschikt achtte om de reikwijdte van Zijn werk te beperken. Israël is de plaats waar God Adam en Eva schiep en uit het stof van die plaats formeerde Jehova de mens.

Video’s ter referentie

Meer bekijken

De waarheden over Gods oordeelswerk in de laatste dagen

Meer

Relevante woorden van God

Hoe zuivert en redt Gods oordeelswerk de mensheid gedurende de laatste dagen?

God kent veel manieren om de mens te vervolmaken. Hij gebruikt allerlei soorten situaties om de verdorven gezindheid van de mens te behandelen en Hij gebruikt verschillende dingen om de mens bloot te leggen; in één opzicht behandelt Hij de mens, in een ander opzicht legt Hij de mens bloot en in een ander opzicht onthult Hij de mens, waarbij Hij de ‘mysteriën’ in de diepten van het hart van de mens opgraaft en onthult en de mens zijn natuur toont door veel van zijn gesteldheden te openbaren. God vervolmaakt de mens door vele methoden – door openbaring, behandeling, loutering en tuchtiging – zodat de mens zal weten dat God praktisch is.

Video’s ter referentie

Meer bekijken

De waarheden over Gods vleeswording

Meer

Relevante woorden van God

Waarom zegt men dat de verdorven mensheid meer behoefte heeft aan de redding van de vleesgeworden God?

God is vlees geworden omdat het doel van Zijn werk niet de geest van Satan is, of iets anders onstoffelijks, maar de mens, die van het vlees is en verdorven door Satan. Juist omdat het vlees van de mens verdorven is, heeft God de lichamelijke mens tot doel van Zijn werk gemaakt. Omdat de mens bovendien het mikpunt van het verderf is, heeft Hij de mens tot het enige doel van Zijn werk gemaakt in alle stadia van Zijn reddingswerk. De mens is sterfelijk, hij is van vlees en bloed, en alleen God kan de mens redden. Zo moet God het vlees worden met dezelfde eigenschappen als de mens om Zijn werk te kunnen doen, zodat Zijn werk betere resultaten kan opleveren.

Wat zijn de essentiële verschillen tussen de vleesgeworden God en degenen die door God worden gebruikt?

En Christus is het vlees aangekleed door de Geest van God. Dit vlees is als van geen ander mens van vlees. Dit verschil is er, omdat Christus niet van vlees en bloed is, maar de belichaming van de Geest is. Hij bezit zowel normale menselijkheid als volledige goddelijkheid. Geen mens bezit Zijn goddelijkheid. Zijn normale menselijkheid draagt al Zijn normale lijfelijke handelingen, terwijl Zijn goddelijkheid het werk van God Zelf uitvoert. Maar zowel Zijn menselijkheid als Zijn goddelijkheid onderwerpen zich aan de wil van de Vader in de hemel. Het wezen van Christus is de Geest, dat wil zeggen de goddelijkheid. Daarom is Zijn wezen het wezen van God Zelf; dit wezen staat Zijn eigen werk niet in de weg, en Hij zou met geen mogelijkheid ook maar iets kunnen doen dat Zijn eigen werk teniet zal doen of woorden spreken die tegen Zijn wil ingaan. …

Video’s ter referentie

Meer bekijken

De sluier wegnemen

Meer

Pas om voor het zuurdesem van de farizeeën: ik heb de wederkomst van de Heer Jezus verwelkomd

Hanmei heeft het geweldige nieuws van de wederkomst van de Heer gehoord, maar ze had nooit verwacht dat er op de weg naar het koninkrijk van de hemel zoveel struikelblokken zouden liggen. Oog in oog met de bek van de leeuw bidt Hanmei tot God en zoekt de waarheid. Uiteindelijk is ze in staat om weer voor God te komen. Pas om voor het zuurdesem van de farizeeën: ik heb de wederkomst van de Heer Jezus verwelkomd Het herkennen van de farizeeën van vandaag en het verwelkomen van de wederkomst van de Heer Jezus Uiteindelijk doorzie ik wie de farizeeën van vandaag zijn op mijn pad van het verwelkomen van de Heer

Ik doorzag de leugens van de CCP en Gods liefde haalde me terug naar Hem

Om de tuin geleid door de leugens van de Chinese Communistische Partij staat hij het geloof van zijn vrouw in de weg. Maar door op zoek te gaan naar de waarheid is hij later in staat deze leugens te doorzien. Door gebeurtenissen in zijn eigen leven leert hij de liefde van God echt te ervaren. Vreugdevol aanvaardt hij het werk van God in de laatste dagen.

Hoe ik bijna een dwaze maagd werd

In de herfst van 2002 bracht zuster Zhao, die lid was van mijn denominatie, de Kerk van de Waarheid, haar nicht, zuster Wang, naar mijn huis om het grote nieuws van de komst van de Heer te vertellen. Na een paar dagen de woorden van Almachtige God te hebben gelezen en te hebben geluisterd naar de gedetailleerde communicatie van de zuster, begreep ik dat God, vanaf de schepping van de wereld tot op dit moment, drie werkfasen had uitgevoerd om de mensheid te redden. Andere waarheden die ik ook te weten kwam waren Gods aanname van een andere naam tijdens elke fase van Zijn werk, het belang van Gods naam in elk tijdperk, het mysterie van Gods incarnatie, enzovoorts. Deze waarheden waren enorme openbaringen voor me en ze waren een lust voor mijn oog. Ik dacht bij mezelf: Deze weg lijkt kristalhelder en Almachtige God is naar alle waarschijnlijkheid de wedergekeerde Heer Jezus. Ik kan dus maar beter deze kans aangrijpen en meer van de woorden van Almachtige God lezen. Voor ze vertrok liet zuster Wang een aantal boeken met Gods woorden voor me achter. Elke keer dat ik tijdens de dag wat tijd overhad, las ik Gods woorden. Hoe meer ik ze las, hoe liever ik ze las en hoe meer ik voelde dat ze de woorden van God waren. Na drie dagen begon ik me zorgen te maken. Ik dacht: Mijn zoon, die ook een gelovige is, en vele broeders en zusters in mijn kerk, weten nog steeds het grote nieuws niet. Ik kan maar beter opschieten en het hen vertellen.

Meer bekijken

Getuigenissen over terugkeer naar God

Meer

Geloof hechten aan geruchten betekent Gods redding van de laatste dagen verliezen

De farizeeën verspreidden onwaarheden en lasterden God en we kunnen allemaal raden hoe het met hen afliep. Maar hoe zit het met die Joden die deze leugens en laster als waarheid aannamen – liep het niet even tragisch met hen af? Ze kregen een ongekende nationale vernietiging te verduren en de Joden werden naar de vier windstreken verstrooid. Tweeduizend jaar lang hadden ze geen thuis om naar terug te keren. Zijn dit niet de gevolgen van het als waarheid aannemen van de leugens van de farizeeën en van het zich verzetten tegen God?

Waarom rukt Bliksem uit het oosten onstuitbaar op?

Dat wil zeggen, alles dat van God komt zal gedijen en alles wat van de mens komt zal zeker vergaan. De woorden van Almachtige God luiden: “Wij vertrouwen dat geen enkel land of machthebber in de weg kan staan van wat God wil bereiken” (‘God beschikt over het lot van de gehele mensheid’ in Het Woord verschijnt in het vlees). Evenzo, als Bliksem uit het oosten niet de verschijning en het werk van de enige ware God was, zou Bliksem uit het oosten dan in staat zijn geweest door laag op laag van obstakels, verzet en vervolging te breken die de religieuze wereld en de atheïstisch CCP-regering als een bastion van ijzeren muren hadden opgeworpen, en zich snel over China en zelfs de rest van de wereld te verspreiden?

Waar komt Bliksem uit het oosten vandaan?

We leven nu in de laatste dagen, de profetieën over de wederkomst van de Heer zijn in principe vervuld en duizenden vrome gelovigen hopen vurig op de wederkomst van de Heer Jezus. Tegelijkertijd verkondigt Bliksem uit het oosten echter haar getuigenis dat de Heer Jezus al is wedergekeerd in Zijn incarnatie van de laatste dagen – Almachtige God – en dat Hij reeds Zijn oordeelswerk beginnend bij Gods familie heeft verricht. Het verschijnen van Bliksem uit het oosten heeft de gehele religieuze wereld en degenen die oprecht in God geloven en dorsten naar de waarheid op hun grondvesten doen schudden. Door de woorden en het werk van Almachtige God te zoeken en te onderzoeken, bevestigen vele mensen dat Almachtige God de wedergekeerde Heer Jezus is, en ze verschijnen één voor één voor Almachtige God.

Hoe moet het christendom worden begrepen?

Zij die in Almachtige God geloven, geloven in Christus. Iedereen die in Christus gelooft, behoort tot het christendom. De Heer Jezus en Almachtige God zijn beiden de geïncarneerde God, maar in verschillende perioden. Zowel het geloof in de Heer Jezus als in Almachtige God is christelijk. Momenteel is De Kerk van Almachtige God het christendom.

Meer bekijken