Hoe kunnen we ons wortelen in de ware weg en niet worden misleid door Satans geruchten?

25 april 2021

Relevante woorden van God:

Op dit moment is het pad dat de Heilige Geest heeft genomen dat van de huidige woorden van God. Daarom: als mensen het pad van de Heilige Geest willen opgaan, moeten ze de huidige woorden van de vleesgeworden God gehoorzamen, en eten en drinken. Het werk dat Hij doet is het werk van woorden; alles begint vanuit Zijn woorden en alles is gebouwd op Zijn woorden, op Zijn huidige woorden. Of het nu gaat om het hebben van zekerheid over de vleesgeworden God, of het kennen van de vleesgeworden God, voor elk moet je meer je best doen op Zijn woorden. Zo niet, dan kunnen mensen niets klaarspelen en zullen ze uiteindelijk niets hebben. Alleen door te bouwen op het fundament van het eten en drinken van Gods woorden, en Hem zo te leren kennen en tevreden te stellen, kunnen mensen geleidelijk aan een normale relatie met God opbouwen. Voor de mens is er geen betere samenwerking met God dan het eten en drinken van Zijn woorden en deze in praktijk brengen. Zulke beoefening stelt hen het best in staat standvastig te staan in hun getuigenis van Gods volk. Wanneer mensen de kern van Gods huidige woorden begrijpen en kunnen gehoorzamen, leven ze op het pad van begeleiding door de Heilige Geest, en zijn ze het juiste pad van Gods vervolmaking van de mens opgegaan. Voorheen konden mensen Gods werk verkrijgen door simpelweg Gods genade te zoeken, of door vrede en vreugde te zoeken, maar nu liggen de zaken anders. Zonder de woorden van de vleesgeworden God, zonder de werkelijkheid van Zijn woorden, kunnen mensen Gods goedkeuring niet verkrijgen en zullen ze allemaal door God worden geëlimineerd.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Mensen wier gezindheid is veranderd, zijn zij die zijn binnengegaan in de werkelijkheid van Gods woorden

Jullie moeten de visie van Gods werk leren kennen en begrijpen wat de grote lijn van Zijn werk is. Zo doe je op een positieve manier intrede. Als je eenmaal de waarheden van de visie goed meester bent geworden, is je intrede zeker gesteld; hoe Zijn werk ook verandert, jouw hart blijft standvastig, jij weet wat de visie inhoudt en jij hebt een doel voor je intrede en je streven. Op die manier zal alle ervaring en kennis in je zich verdiepen en verfijnen. Als je eenmaal het grotere geheel voor ogen hebt, zul je in je leven niets meer verliezen en je zult niet verloren raken. Als je deze stappen van het werk niet leert kennen, zul je bij elke stap verlies lijden. Je kunt niet binnen een paar dagen rechtsomkeert maken om de zaken om te keren en evenmin zul je je, zelfs niet binnen een paar weken, op het juiste pad kunnen begeven. Zal dit niet tot oponthoud leiden? Er is veel intrede op positieve wijze en dergelijke gebruiken die je je eigen moet maken; zo moet je ook verschillende punten van de visie van Zijn werk doorgronden, zoals de betekenis van Zijn overwinningswerk, het toekomstige pad naar vervolmaakt worden, wat bereikt moet worden door het ervaren van beproevingen, de betekenis van oordeel en tuchtiging, de principes van het werk van de Heilige Geest, en de principes van vervolmaking en van overwinning. Dit zijn allemaal waarheden uit de visie. De overige zijn de drie werkstadia in het Tijdperk van de Wet, het Tijdperk van Genade en het Tijdperk van het Koninkrijk, alsook toekomstige getuigenis. Ook dit zijn waarheden die bij de visie horen, en ze zijn de fundamenteelste én de cruciaalste.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het verschil tussen de bediening van vleesgeworden God en de plicht van de mens

Weten jullie waar je nu mee toegerust moet zijn? Eén aspect ervan heeft te maken met visies over het werk, en het andere aspect is je beoefening. Je moet beide aspecten begrijpen. Als je geen visies hebt bij je streven om vooruitgang te boeken in het leven, zul je geen fundament hebben. Als je alleen beoefeningspaden hebt, zonder de geringste visie, en totaal geen begrip van het algemene managementplan, ben je een nietsnut. Je moet de waarheden begrijpen waar visies bij komen kijken, en wat betreft de waarheden die betrekking hebben op beoefening, moet je gepaste beoefeningspaden vinden nadat je ze hebt begrepen. Je moet praktiseren in overeenstemming met de woorden, en binnengaan in overeenstemming met je toestanden. Visies zijn het fundament, en als je geen aandacht schenkt aan dit feit, zul je niet helemaal tot het einde kunnen blijven volgen. Wanneer je op zo’n manier ervaart, zal je op een dwaalspoor terechtkomen of neervallen en falen. Je zult op geen enkele manier kunnen slagen! Mensen die geen grote visies als hun fundament hebben, kunnen alleen maar falen; ze kunnen niet slagen. Je kunt niet standvastig zijn! Weet je wat er komt kijken bij geloof in God? Weet je wat het betekent om God te volgen? Welk pad zou je begaan zonder visies? Bij het werk van tegenwoordig zul je, als je geen visies hebt, geenszins compleet gemaakt kunnen worden. In wie geloof je? Waarom geloof je in Hem? Waarom volg je Hem? Zie je je geloof als een soort spel? Ga je met je leven om als een soort speeltje? De God van tegenwoordig is de grootste visie. Hoeveel van Hem ken je? Hoeveel van Hem heb je gezien? Is het fundament van je geloof in God stabiel, nu je de God van tegenwoordig hebt gezien? Denk je dat je gered zult worden zolang je op deze verwarde manier meeloopt? Denk je dat je vis kunt vangen in troebel water? Is het zo simpel? Hoeveel noties over de woorden die God tegenwoordig uit heb je opzijgezet? Heb je een visie van de God van tegenwoordig? Waarin ligt je begrip van de God van tegenwoordig? Je gelooft altijd dat je Hem[a] kunt verkrijgen door Hem alleen maar te volgen of door Hem alleen maar te zien, en dat niemand je ertoe kan brengen om te vertrekken. Neem niet aan dat het zo gemakkelijk is om God te volgen. De sleutel is dat je Hem moet kennen, Zijn werk moet kennen en de wil moet hebben om tegenspoed te verdragen omwille van Hem, om je leven voor Hem op te offeren en om door Hem vervolmaakt te worden. Dit is de visie die je zou moeten hebben. […]

Wanneer mensen eenmaal visies hebben gehad, bezitten ze een fundament. Als je op basis van dit fundament praktiseert, zal het veel gemakkelijker zijn om binnen te gaan. Als zodanig zul je geen bedenkingen hebben wanneer je eenmaal een fundament hebt om binnen te gaan, en zal het heel gemakkelijk voor je zijn om binnen te gaan. Dit aspect van het begrijpen van visies en het kennen van het werk van God is cruciaal; het moet deel uitmaken van jullie uitrusting. Als je niet bent uitgerust met dit aspect van de waarheid, en alleen weet hoe je over beoefeningspaden moet praten, zul je enorm gebrekkig zijn. Ik heb ontdekt dat velen van jullie dit aspect van de waarheid niet benadrukken, en wanneer jullie ernaar luisteren, lijken jullie alleen maar naar woorden en doctrines te luisteren. Op een dag zul je aan het kortste eind trekken. Deze dagen zijn er sommige uitspraken die je niet volledig begrijpt en die je niet aanvaardt; in zulke gevallen moet je geduldig zoeken, dan zal de dag komen waarop je het wél zult begrijpen. Rust jezelf geleidelijk uit met steeds meer visies. Zelfs als je alleen maar een paar geestelijke doctrines begrijpt, is dat nog altijd beter dan geen aandacht schenken aan de visies, en nog altijd beter dan geen enkele geestelijke doctrine begrijpen. Dit alles helpt bij je intrede, en zal die twijfels die je hebt wegnemen. Het is beter dan dat je vol noties zit. Je zult er een stuk beter voor staan als je deze visies als fundament hebt. Je zult totaal geen bedenkingen hebben, en vrijmoedig en met vertrouwen kunnen binnengaan. Waarom zou je moeite doen om God altijd op zo’n verwarde manier en vol twijfels te volgen?

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Jullie moeten het werk begrijpen; volg niet in verwarring!

Wanneer je Gods woord leest, weet je over wat voor iemand God het heeft, je weet over welke toestanden van de geest Hij het heeft en je begrijpt het belangrijkste punt en kunt het in praktijk brengen; dit toont aan dat je kunt ervaren. Waarom schieten sommige mensen in dit opzicht tekort? Dat komt doordat ze geen grote moeite doen voor het aspect van de beoefening. Hoewel ze bereid zijn de waarheid in praktijk te brengen, hebben ze geen werkelijk inzicht in de details van het dienstdoen, de details van de waarheid in hun leven. Ze raken verward wanneer er iets gebeurt. Op deze manier kun je op een dwaalspoor raken wanneer er een valse profeet of een valse apostel verschijnt. Je moet vaak communiceren over Gods woorden en werk – alleen zo zul je de waarheid kunnen begrijpen en onderscheidingsvermogen kunnen ontwikkelen. Als je de waarheid niet begrijpt, zul je geen onderscheidingsvermogen hebben. Bijvoorbeeld: wat God zegt, hoe God werkt, wat Zijn vereisten van mensen zijn, met wat voor soort mensen je in contact moet komen en wat voor soort mensen je moet verwerpen – over deze dingen moet je vaak communiceren. Als je Gods woorden altijd op deze manier ervaart, zul je de waarheid begrijpen en veel dingen grondig begrijpen, en zul je ook onderscheidingsvermogen hebben. Wat is discipline door de Heilige Geest, wat is schuld geboren uit menselijke wil, wat is leiding van de Heilige Geest, wat is de ordening van een omgeving, wat is verlichting van binnen door Gods woorden? Als deze dingen je niet duidelijk zijn, zul je geen onderscheidingsvermogen hebben. Je hoort te weten wat er van de Heilige Geest afkomstig is, wat behoort tot een opstandige gezindheid, hoe je Gods woord moet gehoorzamen en hoe je je eigen opstandigheid moet afleggen; als je deze dingen vanuit je ervaring begrijpt, zul je een basis hebben; wanneer er iets gebeurt, zul je een gepaste waarheid hebben waar je dat tegen kunt afmeten en zul je geschikte visies hebben als basis. Je zult principes hebben bij alles wat je doet en zult naar de waarheid kunnen handelen. Dan zal je leven vol zijn van Gods verlichting, vol van Gods zegeningen. God zal niemand onjuist bejegenen die Hem oprecht zoekt, of die Hem naleeft en getuigenis aflegt voor Hem, en Hij zal niemand vervloeken die werkelijk naar de waarheid kan dorsten. Als je, onder het eten en drinken van Gods woorden, aandacht kunt schenken aan het kennen van je eigen ware gesteldheid, je eigen beoefening en je eigen begrip, zul je, wanneer je een probleem tegenkomt, verlichting ontvangen en praktisch begrip verwerven. Dan zul je in alle dingen een beoefeningspad en onderscheidingsvermogen hebben. Een persoon die de waarheid heeft, zal niet snel misleid worden, zich niet snel storend gedragen en niet snel buitensporig handelen. Vanwege de waarheid wordt hij beschermd, en ook vanwege de waarheid verkrijgt hij meer begrip. Vanwege de waarheid heeft hij meer beoefeningspaden, krijgt hij meer mogelijkheden waarbij de Heilige Geest in hem kan werken en krijgt hij meer mogelijkheden om te worden vervolmaakt.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Alleen diegenen die zich richten op de praktijk kunnen vervolmaakt worden

Voetnoot:

a. In de oorspronkelijke tekst staat niet het woord ‘Hem’.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Neem contact op via Messenger