We nodigen alle zoekers van de waarheid uit om contact met ons op te nemen.

Volg het Lam en zing een nieuw lied

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Paginabreedte

0 zoekresultaten

Geen resultaten gevonden

519 Je moet God proberen lief te hebben in je geloof

1 Mensen hebben nu allemaal gezien dat iemand die God dient, niet alleen zou moeten weten hoe te lijden omwille van Hem, maar meer nog, zouden zij moeten begrijpen dat geloven in God is om Hem lief te hebben. Dat God jou gebruikt, is niet alleen om je te louteren of te laten lijden, maar het is om je Zijn acties te laten kennen, de ware betekenis van het menselijk leven te kennen en vooral om je te laten weten dat het dienen van God geen gemakkelijke taak is. Het ervaren van God gaat niet over het genieten van genade, maar meer over lijden vanwege je liefde voor Hem. Omdat je geniet van Gods genade, moet je ook genieten van zijn tuchtiging – je moet al deze dingen ervaren. Je kunt Gods verlichting in jou ervaren en je kunt Zijn oordeel en ook Hem ervaren als Hij je behandelt. Op die manier ervaar je alle kanten.

2 God heeft het werk van oordeel in jou verricht en Hij heeft ook het werk van tuchtiging in je gedaan. Gods woord heeft je onder handen genomen, maar het heeft je ook verlicht, je geïllumineerd. Als je weg wilt rennen, trekt Gods hand je nog steeds aan. Al dit werk is om je te laten weten dat alles van de mens vanwege de genade van God is. Je denkt misschien dat geloven in God gaat over lijden, of het doen van veel dingen voor Hem, of voor de vrede van je vleselijk lichaam, of dat alles goed zal gaan voor jou, of dat alles comfortabel is – maar geen van deze doeleinden moeten mensen zichzelf voorhouden om te geloven in God. Als dat is wat je gelooft, dan is je zienswijze onjuist en kun je eenvoudigweg niet worden vervolmaakt.

3 Gods daden, Gods rechtvaardige gezindheid, Zijn wijsheid, Zijn woorden en Zijn wonderlijkheid en ondoorgrondelijkheid zijn allemaal dingen die mensen zouden moeten begrijpen. Gebruik dit begrip om de persoonlijke verzoeken en de individuele hoop en noties in je hart te verwijderen. Alleen door deze te elimineren, kun je voldoen aan de voorwaarden die God eist. Alleen hierdoor kan je leven hebben en God tevreden stellen. Geloven in God is voor het heil van Hem tevreden te stellen en voor het leven naar de gezindheid die Hij vereist, zodat Zijn daden en glorie gemanifesteerd kunnen worden door deze groep onwaardige mensen. Dat is de juiste zienswijze om in God te geloven en ook het doel dat je zou moeten zoeken.

Naar ‘Degenen die volmaakt gemaakt moeten worden, moeten loutering ondergaan’ in ‘Het Woord verschijnt in het vlees’

Vorige:Gezegend zijn zij die zich waarlijk uitputten voor God

Volgende:God beschermt hen die Hem liefhebben

Gerelateerde media

  • Alleen de Schepper leeft mee met deze mensheid

    Vers 1 Voor de mens reist de Schepper overal rond; in stilte schenkt Hij hem elke seconde van Zijn leven. Zonder medelijden voor Zichzelf, koestert Hi…

  • In afwachting van Gods goede nieuws

    I Met verlangende ogen, roept u dringend. Tegen de wrede mensheid, spreekt u met uw hart. Voor een enkel verlangen lijdt u groot onrecht, uw hoop uits…

  • Ben je bereid iemand te zijn die getuigenis geeft voor God?

    I Wanneer de drie fases van werk tot een einde komen, wordt er een groep gemaakt van hen die getuigenis zullen geven voor God. Deze mensen zullen God …

  • Tijd

    I Een eenzame ziel is van ver gereisd, polsend naar de toekomst, zoekend naar het verleden, hard zwoegend, en een droom nastrevend. Geboren in tranen …

  • Hoe te dienen in harmonie met Gods wil

    Om God te kunnen dienen volgens Zijn wil, is het belangrijk allereerst te begrijpen in welk soort mensen God vreugde vindt en welk soort God verafschuwt, welk soort mensen God vervolmaakt, en welk soort mensen toegerust zijn om God te dienen.