733 Mensen ontbreekt het zo aan verstand

1 Mensen eisen niet veel van zichzelf, maar ze eisen veel van God. Ze vragen Hem om hun speciale welwillendheid te tonen en geduldig met en zachtmoedig voor hen te zijn, hen te koesteren, hen te voorzien van wat ze nodig hebben, naar hen te glimlachen en op vele manieren voor hen te zorgen. Ze verwachten dat God in het geheel niet streng voor hen is of niets zal doen dat hen ook maar in het minst van streek zou maken, en zijn alleen maar tevreden als Hij elke dag zoete broodjes bakt. Het ontbreekt de mensen zo aan verstand! Mensen weten niet precies wat ze zouden moeten doen, wat ze zouden moeten bereiken, welke standpunten ze zouden moeten hebben, welke positie ze zouden moeten innemen bij het dienen van God, en welke positie voor hen passend is om zich in te plaatsen. Mensen met een beetje status hebben een hoge dunk van zichzelf, en mensen zonder status waarderen zichzelf ook behoorlijk. Mensen kennen zichzelf nooit.

2 Jullie hebben op dit moment te veel eisen en ze zijn veel te buitensporig. Je vele intenties bewijzen dat je niet de juiste positie inneemt, je positie is te hoog, en je hebt jezelf als bijzonder eerbiedwaardig beschouwd, alsof je niet veel lager dan God bent. Het is daarom moeilijk om met je om te gaan, en dit is precies de natuur van Satan. Jullie moeten een punt in jullie geloof in God bereiken waar je, ongeacht hoe Hij tot jullie spreekt, ongeacht hoe streng Hij met jullie is en ongeacht hoezeer Hij jullie misschien negeert, zonder te klagen blijft geloven en op de gebruikelijke manier je plicht blijft vervullen. Je zult dan een volwassen en ervaren mens zijn, en je zult werkelijk enige gestalte en een beetje van de rationaliteit van een normaal mens hebben. Je zult niet langer eisen aan God stellen, je zult niet langer extravagante verlangens koesteren en je zult niet langer volgens je eigen voorkeuren eisen stellen aan anderen of aan God. Dit zal aantonen dat je in zekere mate de gelijkenis van een mens bezit.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, deel drie

Vorige: 732 Waarom stelt de mens altijd eisen aan God?

Volgende: 734 Het is waarschijnlijk dat je God trotseert wanneer je eisen aan Hem stelt

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger