734 Het is waarschijnlijk dat je God trotseert wanneer je eisen aan Hem stelt

1 Niets is moeilijker aan te pakken dan de eisen die mensen aan God stellen. Als niets wat God doet overeenkomt met je eigen denken, en als Hij niet handelt volgens jouw denken, dan verzet je je waarschijnlijk – dit toont aan dat de mens zich, van nature, tegen God verzet. Dit probleem moet bekend zijn en opgelost worden door het zoeken naar de waarheid. Degenen die zonder de waarheid zijn, stellen veel eisen aan God, terwijl degenen die de waarheid werkelijk begrijpen, geen enkele eis stellen. Ze voelen slechts dat ze God niet voldoende tevreden hebben gesteld, dat ze God niet voldoende gehoorzaam zijn.

2 Dat mensen altijd eisen stellen aan God weerspiegelt hun verdorven natuur. Als je dit niet als een serieus probleem behandelt, als je het niet behandelt als iets belangrijks, dan zullen er risico’s en verborgen gevaren op je pad van het geloof zijn. Je bent in staat de meest gewone dingen te overwinnen, maar wanneer je lot, je vooruitzichten en je bestemming erbij betrokken zijn, ben je misschien wel niet in staat ze te overwinnen. Wanneer je op dat moment nog zonder de waarheid bent, kan het goed zijn dat je terugvalt in je oude manieren en zo één van degenen wordt die zal worden vernietigd.

3 Veel mensen hebben altijd op de volgende manier gevolgd: ze hebben zich goed gedragen gedurende de tijd dat ze volgden, maar dit bepaalt niet wat er in de toekomst zal gebeuren. Dit komt omdat je je niet bewust bent van je achilleshiel, of van de dingen van je natuur die zijn geopenbaard en zich tegen God kunnen verzetten. Wanneer ze nog geen rampspoed over je hebben gebracht, blijf je onwetend, en in alle waarschijnlijkheid zul je, wanneer je reis eindigt en Gods werkt voltooid wordt, dat doen wat het meest tegen God ingaat en de meest smartelijke godslastering tegenover Hem is.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Mensen eisen te veel van God

Vorige: 733 Mensen ontbreekt het zo aan verstand

Volgende: 735 Het noodzakelijke pad om God te vrezen en het kwaad te vermijden

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger