244 Gods redding van de mens is zo werkelijk

1 Na het oordeel van Christus’ woorden te hebben ervaren, is mijn hart eindelijk ontwaakt. Ik zie hoe diep mijn verdorvenheid is, dat ik een afstammeling van Satan ben. Als ik niet door Gods woorden zou zijn overwonnen, zou het zo moeilijk zijn Gods oordeel te aanvaarden. Ik denk erover na hoe mijn handelingen en gedachten boordevol satanische gezindheden waren. Ik streefde alleen maar naar beroemdheid en status, ik wilde koninklijke macht uitoefenen. Ik leefde volgens mijn opvattingen en voorstellingen, maar beeldde me toch in dat ik de waarheid bezat. Ik dacht dat ik Gods zegeningen kon ontvangen in ruil voor hard werken en lijden. Wat een geluk dat Gods oordeel over me kwam. Pas toen toonde ik werkelijk berouw.

2 Gods strenge woorden doorboren de diepten van mijn ziel. Hoewel ik pijn lijd, begrijp ik in mijn hart dat Gods woorden de waarheid zijn. Om een eerlijk mens te zijn, moet ik de waarheid aanvaarden en God leren gehoorzamen. Wanneer ik het oordeel van de waarheid niet aanvaard, ben ik niet geschikt om mens te zijn. Wanneer ik nog steeds ongehoorzaam durf te zijn, beledig ik daarmee Gods gezindheid. Ik verzet me opzettelijk tegen God en verlies mijn geweten en rationaliteit, ik ben werkelijk uitschot. Gods oordeel zorgt ervoor dat ik berouw toon en me voor God neerbuig. Oordeel en tuchtiging zijn Gods redding, en mijn hart prijst God.

3 Nadat ik het oordeel van Gods woorden heb ervaren, heb ik vele waarheden begrepen. Ik zie dat de duisternis en het kwaad van de wereld bestaan omdat Satan de macht heeft. Satanische gezindheid zet mensen aan kwaad te doen, te zondigen en zich tegen God te verzetten. De mensheid zit boordevol satanische gezindheden, ze heeft reeds lang geleden de gelijkenis met menselijkheid verloren. Alleen het oordeel en de tuchtiging van God kan de mensheid zuiveren en redden. Dat ik Gods oordeel kan aanvaarden is te danken aan Zijn genade en verheffing. Gods woorden eten, drinken en genieten is de grootste zegen van mijn leven. Ik zie dat God zo beminnelijk is, en ik zal God eeuwig prijzen en Hem dankbaar zijn.

Vorige: 243 Mijn hart heeft niets anders nodig

Volgende: 245 Ik vraag alleen maar God mijn hele leven lief te hebben

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger