655 Wat God vervolmaakt, is het geloof

1 In het werk van de laatste dagen wordt van ons het uiterste aan geloof en liefde gevergd. We kunnen struikelen door de geringste onoplettendheid, want deze fase van het werk is anders dan alle voorgaande: wat God vervolmaakt, is het geloof van de mensheid, dat zowel onzichtbaar als ontastbaar is. Wat God doet, is woorden omzetten in geloof, liefde en leven. Mensen moeten een punt bereiken waarop ze honderden louteringen hebben verdragen en een geloof hebben dat groter is dan dat van Job. Ze moeten ongelooflijk lijden en allerlei martelingen verdragen zonder God ooit te verlaten. Wanneer ze gehoorzaam zijn tot de dood en een groot geloof in God hebben, is deze fase van Gods werk voltooid.

2 Gods werk is niet zo simpel als jullie je voorstellen. Hoe minder het overeenstemt met de noties van mensen, hoe dieper de betekenis ervan; en hoe meer het overeenstemt met de noties van mensen, hoe minder waardevol het is, hoe meer het echte betekenis ontbeert. Overweeg deze woorden zorgvuldig. Wat God doet, is woorden omzetten in geloof, liefde en leven. Mensen moeten een punt bereiken waarop ze honderden louteringen hebben verdragen en een geloof hebben dat groter is dan dat van Job. Ze moeten ongelooflijk lijden en allerlei martelingen verdragen zonder God ooit te verlaten. Wanneer ze gehoorzaam zijn tot de dood en een groot geloof in God hebben, is deze fase van Gods werk voltooid.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het pad … (8)

Vorige: 654 Hoe de waarheid te aanvaarden

Volgende: 656 De pijn van beproevingen is een zegen van God

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

658 Wat is waar geloof?

IntroWaar verwijst geloof naar?Het is oprecht geloof,het ware hart dat nodig isvoor wat de mens niet ziet of voelt,als Gods werk niet...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger