291 De liefde van Almachtige God is het meest zuiver

1

O God! U bent vlees geworden en heeft alles opgegeven om de mensheid te redden.

U heeft onder de mensheid nooit warmte ervaren of het hart van de mens gewonnen.

U heeft, terwijl u in stilte decennialang werkte, al de bitterheid van de wereld geproefd.

De woorden die u uitdrukte vormen allemaal de waarheid die de mens de weg van het eeuwige leven schenkt.

Maar de mensen weten het niet, ze veroordelen en lasteren u en weigeren uw redding te aanvaarden.

U heeft vernedering verduurd, maar beroert nog steeds mensen met liefde, u redt de mensheid zoveel mogelijk.

O God! U heeft belangeloos al uw liefde aan de mens gegeven.

In de hemel en op aarde bent alleen u liefde, de liefde van Almachtige God is het meest zuiver.


2

O God! De waarheden die u uitdrukt om te oordelen en te tuchtigen zijn allemaal bedoeld om de mensheid te redden.

Uw woorden openbaren de natuur van de mens, en ontberingen en beproevingen zuiveren de verdorvenheid van de mens.

U regelt mensen, gebeurtenissen en dingen om ons te helpen de waarheid te begrijpen.

Toch begrijpen we uw wil niet, we koesteren eigen opvattingen en kunnen ons niet onderwerpen aan uw regelingen.

We ontwijken uw oordeel, we zijn koppig en opstandig, het ontbreekt ons aan alle rede en we hebben uw hart zo ontzettend pijn gedaan.

U bent altijd tolerant en geduldig geweest, hebt ons gevoed en bewaterd, en nu zijn onze verdoofde harten bewust geworden.

O God! U heeft uw uiterste best gedaan ons te redden en met uw leven de prijs betaald.

In de hemel en op aarde bent alleen u liefde, de liefde van Almachtige God is het meest zuiver.

Almachtige God! U bent de liefde van de mens volkomen waardig, we zullen u altijd liefhebben en van u getuigen.

Vorige: 289 God heeft altijd de wacht gehouden over de mens

Volgende: 292 Gods liefde heeft mijn hart doen smelten

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

658 Wat is waar geloof?

IntroWaar verwijst geloof naar?Het is oprecht geloof,het ware hart dat nodig isvoor wat de mens niet ziet of voelt,als Gods werk niet...

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger