644 Dienen als contrast is een levenslange zegening

1 Het is omdat jullie in hetzelfde rijk, hetzelfde smerige land, leven als God, dat jullie een contrast vormen en de grootste redding ontvangen. Als God geen vlees was geworden, wie zou er dan barmhartig voor jullie zijn geweest en wie zou er dan voor jullie hebben gezorgd, jullie nederige mensen? Wie zou er om jullie hebben gegeven? Als God geen vlees was geworden om onder jullie te werken, wanneer zouden jullie dan deze redding hebben ontvangen, die de mensen voor jullie nooit hebben gehad? Als ik geen vlees was geworden om voor jullie te zorgen, om over jullie zonden te oordelen, zouden jullie dan niet al lang geleden in de Hades terecht zijn gekomen?

2 Als ik geen vlees was geworden en me nederig te midden van jullie had begeven, hoe hadden jullie dan geschikt kunnen zijn als contrast met Gods rechtvaardige gezindheid? Zijn jullie niet een contrast omdat ik een menselijke vorm heb aangenomen en onder jullie ben gekomen, zodat jullie de grootste redding kunnen verkrijgen? Ontvangen jullie deze redding niet omdat ik vlees ben geworden? Als God geen vlees was geworden om met jullie te leven, zouden jullie dan toch ontdekt hebben dat jullie een leven leiden in een menselijke hel dat meer laag-bij-de-gronds is dan het leven van honden en varkens? Zijn jullie niet getuchtigd en geoordeeld omdat jullie een contrast vormen met mijn werk in het vlees?

3 Er is geen geschikter werk voor jullie dan het werk van een contrast want juist omdat jullie een contrast zijn, zijn jullie gered te midden van het oordeel. Hebben jullie niet het gevoel dat geschikt zijn om als contrast te fungeren de zegen van jullie leven is? Jullie fungeren slechts als contrast en toch ontvangen jullie de redding die jullie nooit eerder hadden of je zelfs maar konden voorstellen. Het is nu jullie plicht om een contrast te zijn, en de beloning die jullie toekomt is eeuwige zegeningen te genieten in de toekomst. De redding die jullie ontvangen is niet een of ander voorbijgaand inzicht of een tijdelijk beetje kennis voor dit moment, maar een grotere zegening: een eeuwige voortzetting van het leven.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Hoe het resultaat van de tweede stap in het overwinningswerk wordt behaald

Vorige: 643 Het belang van Gods werk aan de afstammelingen van Moab

Volgende: 645 Mislukkingen en tegenslagen zijn zegeningen van God

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger