46 Alleen Almachtige God kan de mens redden

1 Groots zijn de daden van Almachtige God! Hoe wonderbaarlijk! Hoe geweldig! De zeven trompetten klinken, de zeven donderslagen gaan uit en de zeven kommen worden uitgeschonken – deze zullen terstond openlijk worden onthuld, en er kan geen twijfel zijn. Gods liefde komt dagelijks tot ons. Alleen Almachtige God kan ons redden; of we tegenspoed meemaken of zegeningen ligt volledig in Zijn handen, en wij mensen kunnen daar op geen enkele manier over beslissen. Zij die zich met heel hun hart opofferen, zullen beslist rijkelijke zegeningen ontvangen, terwijl zij die proberen hun leven te behouden het alleen maar zullen verliezen; alle dingen en alle aangelegenheden liggen in de handen van Almachtige God. Houd je passen niet meer in. Er komt een reusachtige verandering naar de hemel en aarde, waar de mens zich op geen enkele manier voor kan verschuilen. Hij zal geen andere keuze hebben dan weeklagen van bittere pijn.

2 Volg het werk dat de Heilige Geest vandaag doet. Je moet er voor jezelf duidelijkheid over hebben tot welke stap Zijn werk is gevorderd, zonder dat anderen je eraan hoeven te herinneren. Keer nu zo vaak je kunt terug in de aanwezigheid van Almachtige God. Vraag Hem om alles. Hij zal je beslist van binnen verlichten en zal je op kritieke momenten beschermen. Wees niet bang! Hij bezit je hele wezen al. Wat heb je te vrezen met Zijn bescherming en Zijn zorg? Vandaag is de volbrenging van Gods wil nabij. Open je geestelijke ogen: de hemel kan in een ogenblik veranderen, maar wat heb je te vrezen? Met de geringste beweging van Zijn hand worden de hemel en aarde onmiddellijk vernietigd. Wat heeft het dan voor zin voor de mens om te piekeren? Ligt niet alles in de handen van God?

3 Als Hij de hemel en aarde opdraagt te veranderen, dan veranderen ze. Als Hij zegt dat we compleet gemaakt moeten worden, dan zullen we compleet gemaakt worden. De mens hoeft zich geen zorgen te maken, maar moet rustig voortgaan. Niettemin moet je zo veel mogelijk opletten en waakzaam zijn. De Hemel kan in een oogwenk veranderen! Hoe wijd de mens zijn blote ogen ook openspert, hij zal niet veel kunnen zien. Wees nu waakzaam. Gods wil is volbracht, Zijn project is voltooid, Zijn plan is geslaagd en Zijn zonen zijn allemaal bij Zijn troon aangekomen. Samen komen ze om met Almachtige God te oordelen over alle naties en volken. Zij die de kerk hebben vervolgd en Gods zonen kwaad hebben gedaan, zullen streng worden gestraft: dat is zeker! Zij die zich oprecht aan God geven, die zich aan alles houden, zal God zeker tot in alle eeuwigheid liefhebben, zonder ooit te veranderen!

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Uitspraken van Christus aan het begin, hfst. 42

Vorige: 45 God is in de hemel en ook op aarde

Volgende: 47 Alleen Almachtige God is het eeuwige herrezen leven

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

85 De hele weg in uw gezelschap

Ik was als een boot, stuurloos op zee.U koos mij en voerde me naar een haven.Nu ben ik in uw familie, verwarmd door uw liefde, volkomen...

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger