487 Men kan geen leven nastreven zonder Gods woorden

Bij het nastreven van het leven moet je twee dingen in de gaten houden: in de eerste plaats moet je de waarheid in Gods woorden begrijpen en ten tweede moet je jezelf begrijpen binnen Gods woorden. Deze twee dingen zijn uitermate fundamenteel. Buiten Gods woorden bestaat er geen leven of waarheid. Als je de waarheid niet in Gods woorden zoekt, waar kun je dan naartoe om die te zoeken? Waar is er waarheid in de wereld? Alle boeken ter wereld bevatten nog voor geen greintje waarheid! Bij het begrijpen van de waarheid in Gods woorden zijn de belangrijkste onderdelen: God begrijpen binnen Zijn woorden, het menselijk leven begrijpen binnen Zijn woorden en alle aspecten van de waarheid begrijpen binnen Zijn woorden, jezelf begrijpen binnen Zijn woorden en het ontdekken van de betekenis van het menselijk bestaan binnen Gods woorden. Alle waarheid is in Gods woorden besloten. Je kunt alleen maar door middel van de woorden van God de waarheid binnengaan. Het belangrijkste resultaat dat je moet bereiken is dat je over begrip en kennis beschikt ten aanzien van Gods woorden. Als je Gods woorden werkelijk begrijpt, kun je de waarheid begrijpen. Dit is het meest fundamentele.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Alleen door de waarheid na te streven, kan iemand een verandering in gezindheid bereiken

Vorige: 486 Jezelf toerusten met Gods woorden is je hoogste prioriteit

Volgende: 488 Hoe je de werkelijkheid van Gods woorden moet binnengaan

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger