Vraag 5: Ik geloof dat alle schriftteksten geïnspireerd zijn door God! Wat Paulus heeft gezegd, moet wel kloppen! Jullie maken duidelijk onderscheid tussen de woorden van mensen en die van God in de Bijbel. Hoe kun je zien welke woorden Gods woorden zijn en welke die van een mens?

Antwoord: Iedereen die de Bijbel heeft gelezen en die normaal kan denken, kan duidelijk zien welke woorden Gods woorden zijn en welke die van een mens. Maar de meeste mensen zijn misleid door Paulus' uitspraak dat “De gehele schrift is geïnspireerd door God.” Maar in de hele Bijbel zijn alleen de woorden van Jehova God, de woorden van God overgebracht door de Profeten, de woorden van de Heer Jezus, de woorden van de Heilige Geest en de woorden die God aan Johannes openbaarde in Openbaring rechtstreeks van God afkomstig. Dat zijn Gods woorden. Maar die levensbeschrijvingen van mensen en die brieven van de apostelen zijn woorden van mensen. Ze vertegenwoordigen alleen hun persoonlijke ervaringen en inzichten, niet Gods woorden. En ze kunnen bovendien niet het woord van God genoemd worden! Omdat Paulus verklaarde: “De gehele schrift is geïnspireerd door God”, denken pastors en ouderlingen dat alle woorden in de Bijbel Gods woorden zijn. Dus ook de woorden van mensen in de Bijbel. In hun werk en preken richten ze zich alleen op het bespreken en verheerlijken van woorden van mensen. Maar ze zwijgen over Gods woorden en getuigen er niet van. Ze vervangen Gods woorden door mensenwoorden, wat volledig tegen Gods geboden ingaat. Dit is een zeer ernstig probleem! Het heeft ertoe geleid dat de hele religieuze wereld alleen de woorden van mensen in de Bijbel vereert en zich verwijdert van Gods woorden. Ze volgt alleen de woorden van mensen, maar keert zich af van Gods woorden. Valt ze zo niet voor Satans bedrog? Dus toen Almachtige God Zijn werk van het oordeel van de laatste dagen kwam doen en de waarheid uitdrukte om de mens te redden, hielden mensen koppig vast aan de Bijbel, omdat ze hierdoor misleid waren, en het werk van Almachtige God in de laatste dagen afwezen, veroordeelden en bestreden. Dit is concreet bewijs dat de religieuze farizeeën God bestrijden. En het is een duidelijk teken van hun hypocrisie.

uit het filmscenario van ‘Doorbreek de strik’

Vorige: Vraag 4: Religieuze voorgangers en ouderlingen leggen vaak de woorden van mensen in de Bijbel uit, vooral de woorden van Paulus, in plaats van de woorden van de Heer te verspreiden of de intenties van de Heer Jezus te bespreken. Dat is een feit. Maar er is nog altijd iets wat ik niet begrijp. Is niet de hele Schrift geïnspireerd door God? Is niet alles in de Bijbel het woord van God? Moet je in de Bijbel zo’n scherp onderscheid maken tussen de woorden van mens en God? Zijn de woorden van mensen in de Bijbel niet door God geïnspireerd?

Volgende: Vraag 6: Ik ben het niet met je eens! Geloof in God is geloof in de Bijbel. Wie zich van de Bijbel afkeert, gelooft niet in God!

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger