Vraag 2: In de Bijbel staat: “Wie zal ook maar iets inbrengen tegen Gods uitverkiezing? Het is God die rechtvaardigheid doet. Wie is het om dat te veroordelen?” (Rom. 8:33-34). Dit bewijst dat de kruisiging van Heer Jezus aan het kruis ons van alle zonde vrijmaakt. De Heer ziet ons niet meer als zondaars. Wie kan ons nog beschuldigen?

Antwoord: In de Bijbel staat: “Wie zal ook maar iets inbrengen tegen Gods uitverkiezing?” We moeten nu heel duidelijk vaststellen wie Gods uitverkorenen zijn. Die veelvuldige zondaars, zij die de Heer verraden en hun vrienden, mensen die offers aan God stelen, ontuchtplegers, verlegen types en de hypocriete farizeeën, zijn zij Gods uitverkorenen? Als iedereen die in God gelooft een uitverkorene van God is, hoe verklaren we dan wat er in Openbaring staat: “Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt”? Dus niet iedereen die in God gelooft, behoort tot Gods uitverkorenen. Alleen zij die echt de Heer dienen en van God houden, die waarlijk van Hem getuigen, behoren tot Gods uitverkorenen. Bijvoorbeeld: Abraham, Job en Petrus gehoorzaamden God en vereerden God. Zij deden rechtvaardige daden en getuigden goed. God waardeerde wat zij deden. Niemand kon ze beschuldigen. Wanneer heeft God gezegd dat alle gelovigen rechtvaardig waren? De meerderheid zondigt vaak, verzet zich tegen God en verraadt God. Dat is een feit. De Heer Jezus heeft nooit gezegd dat de meeste gelovigen rechtvaardig waren. En dus slaat Gods uitverkorenen op diegenen die rechtvaardige daden doen en Gods wil volgen.

uit het filmscenario van ‘Pijnlijke herinneringen’

Vorige: Vraag 1: De Bijbel is heel duidelijk over “redding” en “het binnengaan van het hemelse koninkrijk.” “Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered” (Romeinen 10:10). We zijn al gered door ons geloof in Jezus. En wie eenmaal is gered, is eeuwig gered. Als de Heer komt, zullen we absoluut het hemelse koninkrijk binnen mogen gaan.

Volgende: Vraag 3: Er staat geschreven: “Er is nu daarom geen veroordeling voor hen, welke in Christus Jezus zijn […]” (Rom. 8:1). Omdat we in Jezus Christus geloven, worden we gegarandeerd niet meer veroordeeld en kunnen we het hemelse koninkrijk binnengaan.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger