Hoofdstuk 6

Almachtige God, Hoofd van alle dingen, oefent gezeten op Zijn troon Zijn koninklijke macht uit. Hij heerst over het heelal en alle dingen, en Hij is ons momenteel aan het leiden over de hele wereld. Voortdurend zullen we Hem nabij zijn en rustig voor Zijn aangezicht komen, zonder ooit een moment te missen, en altijd met lessen voor ons om te leren. Alles, van de omgeving tot mensen, zaken en dingen, alles bestaat met de toestemming van Zijn troon. Sta onder geen beding toe dat er klachten ontstaan in je hart, want dan schenkt God je Zijn genade niet. Als ziekte je overkomt, is dat Gods liefde: Zijn vriendelijke bedoelingen zijn er beslist in te vinden. Neem geen ideeën van Satan aan, zelfs al lijdt je lichaam een beetje. Loof God tijdens je ziekte en geniet van Hem tijdens je lofprijzingen. Verlies niet de moed in het aangezicht van ziekte, blijf steeds weer zoeken en geef niet op, dan zal God je illumineren met Zijn licht. Hoe was Jobs geloof? Almachtige God is een oppermachtige dokter! Wie in ziekte leeft is ziek, wie in de ziel leeft is niet ziek. Zolang je nog een enkele ademteug hebt, zal God je niet laten sterven.

Wij hebben het herrezen leven van Christus in ons. We hebben, onmiskenbaar, te weinig geloof voor Gods aangezicht: we zouden willen dat God waar geloof in ons zou brengen. Wat is Gods woord zoet! Gods woord is een krachtig medicijn! Beschaam de duivels en Satan! Als we Gods woord bevatten, vinden we steun: Zijn woord redt meteen ons hart! Alle dingen verdwijnen en overal is vrede. Geloof is een wankel bruggetje: zij die zich angstig aan het leven vastklampen, kunnen het niet oversteken, maar zij die bereid zijn hun leven op het spel te zetten, kunnen er met zelfverzekerde pas en onbezorgd overheen gaan. Als mensen laffe of bange gedachten koesteren, komt dat doordat Satan hen in de luren heeft gelegd. Want hij is bang dat we de brug van geloof oversteken om binnen te treden in God. Satan probeert van alles om ons zijn gedachten te sturen. We moeten steeds God vragen ons te beschijnen met Zijn licht, steeds vertrouwen op God om ons te zuiveren van Satans gif. We moeten ons in onze ziel steeds erin oefenen dicht bij God te komen, zodat Hij kan heersen over onze gehele persoon.

Vorige: Hoofdstuk 5

Volgende: Hoofdstuk 7

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger