539 Satans invloed kan niet worden afgeworpen zonder de waarheid na te streven

1 Toen God mensen schiep, was het zodat ze konden genieten van Zijn rijkdom en Hem oprecht lief konden hebben; op deze manier zouden mensen in Zijn licht leven. Tegenwoordig zijn allen die niet in staat zijn God lief te hebben en niet op Zijn lasten gericht zijn, niet in staat om hun hart volledig aan God te geven, niet in staat om Gods hart als hun eigen hart te nemen en niet in staat Gods last te dragen als hun eigen last. Gods licht schijnt niet op zulke mensen, daarom leven ze allemaal onder de invloed van de duisternis. Ze zijn op een pad dat lijnrecht tegenover Gods wil staat, en in niets van wat ze doen is ook maar een greintje waarheid. Ze wentelen zich in de modder met Satan, en zijn degenen die onder de invloed van de duisternis leven. Allen die Gods werk niet kunnen accepteren of die Gods werk accepteren maar niet in staat zijn om aan Zijn eisen te voldoen, leven onder de invloed van de duisternis; alleen zij die de waarheid nastreven en in staat zijn om aan Gods eisen te voldoen, zullen zegeningen van Hem ontvangen en alleen zij zullen aan de invloed van de duisternis ontsnappen.

2 Allen die in God geloven maar de waarheid niet nastreven, kunnen onmogelijk aan de invloed van Satan ontsnappen. Al degenen die hun leven niet in eerlijkheid leven, die zich op de ene manier recht in het gezicht van andere mensen gedragen maar op een andere manier achter hun rug om, die de schijn van nederigheid, geduld en liefde geven terwijl ze in essentie sluw zijn, geslepen en geen loyaliteit tonen aan God – deze mensen zijn de typische vertegenwoordigers van hen die onder de invloed van de duisternis leven. Zij zijn het soort van de slang. Degenen wiens geloof in God altijd voor hun eigen winst is, die zelfingenomen en hooghartig zijn, die zichzelf laten zien en hun eigen status beschermen, zijn zij die van Satan houden en de waarheid tegenspreken. Ze weerstaan God en behoren volledig toe aan Satan. Degenen die niet oplettend zijn aangaande Gods lasten, die God niet van harte dienen, die altijd bezorgd zijn om hun eigen belangen en de belangen van hun familie, die niet in staat zijn om alles achter te laten om zichzelf aan God te geven, en nooit volgens Zijn woorden leven, leven buiten de woorden van God. Zulke mensen kunnen Gods lof niet ontvangen.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Ontsnap aan de invloed van de duisternis, en je zult door God gewonnen worden

Vorige: 538 De mens wordt gered wanneer hij Satans invloed van zich afwerpt

Volgende: 540 Werp de invloed van de duisternis af om te worden gewonnen door God

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger