549 Alle problemen kunnen worden opgelost door de waarheid na te streven

Nu: de werkelijkheid is het nastreven van de waarheid, het kennen van je eigen verdorven natuur, het begrijpen van de waarheid om vrij te zijn van je verdorven gezindheid en in staat zijn om je plicht naar Gods tevredenheid te vervullen. De werkelijkheid van de waarheid binnengaan en de gelijkenis van een authentieke persoon naleven – dit is de werkelijkheid. De werkelijkheid is God beminnen, je aan God onderwerpen en getuigen van God. Dit zijn de resultaten die God wil. Het is nutteloos om dingen te onderzoeken die men niet kan aanraken of zien. Deze hebben niets met de werkelijkheid te maken, en ook niet met de effecten van Gods werk. Werkelijk intelligente mensen hebben de volgende houding: wat God ook doet en hoe Hij me ook behandelt, hoe grondig verdorven ik ook ben en hoe het ook met mijn menselijkheid gesteld is, niets zal mij kunnen afbrengen van mijn vaste voornemen om de waarheid na te streven en God te leren kennen. Alleen door God te kennen kan men zijn verdorven gezindheid oplossen en zijn plicht om Gods wil tevreden te stellen vervullen. Dit is de richting voor het menselijk leven, het is wat mensen zouden moeten proberen te bereiken en het is het enige pad dat naar redding leidt.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, deel drie

Vorige: 548 God houdt van hen die vastberaden zijn

Volgende: 550 Je moet proberen een overlevende te zijn

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger