432 Vroom zijn zij die vaak stil zijn voor God

1 Je moet vaak vóór God komen, Zijn woorden eten, drinken en overwegen en Zijn discipline en begeleiding accepteren. Je moet in staat zijn je aan iedere omgeving, aan alle mensen, dingen en zaken die God voor jou heeft geregeld te onderwerpen, en als er dingen zijn die je niet helemaal begrijpt, moet je regelmatig bidden terwijl je op zoek bent naar de waarheid; alleen door Gods wil te begrijpen, kun je de weg vooruit vinden. Je moet vol eerbied zijn voor God en behoedzaam doen wat je moet doen. Je moet vaak in vrede zijn vóór God en niet losbandig. Je eerste reactie als je iets overkomt zou op zijn minst moeten zijn dat je jezelf kalmeert en onmiddellijk daarna moet je bidden. Door te bidden, te wachten en te zoeken zul je begrip bereiken van Gods wil.

2 Als je diep vanbinnen God vereert en je aan God onderwerpt, rustig kunt zijn vóór God en Zijn wil kunt begrijpen, dan kun je beschermd worden door op deze manier mee te werken en te praktiseren. Je zult niet in verleiding worden gebracht of God beledigen of dingen doen die Gods managementwerk onderbreken, noch ga je zover dat je Gods afkeer uitlokt. Als je hart vaak voor Gods aangezicht leeft, zul je in bedwang worden gehouden en God in vele dingen vrezen. Je zult niet te ver gaan of iets losbandigs doen. Je zult niet doen wat God verafschuwt en zult geen woorden spreken die nergens op slaan. Als je Gods supervisie aanvaardt en Gods discipline aanvaardt, zul je vermijden dat je veel slechte dingen doet. Zul je op die manier het kwaad dan niet vermeden hebben?

3 Als je in je geloof in God vaak in een verbijsterde toestand leeft, niet weet of God wel of niet in je hart is, niet weet wat je wenst te doen in je hart, en als je niet in staat bent om gemoedsrust te hebben voor Gods aangezicht, en niet bidt tot God of de waarheid zoekt als er iets met je gebeurt, als je vaak handelt op basis van je eigen wil, leeft volgens je satanische gezindheid en je arrogante gezindheid openbaart, en als je Gods kritische blik of Gods discipline niet aanvaardt en je God niet gehoorzaamt, dan zullen de harten van zulke mensen voor altijd voor Satans aangezicht leven en beheerst worden door Satan en hun verdorven gezindheid. Zulke mensen zijn dan ook zonder greintje eerbied voor God. Ze zijn simpelweg niet in staat om kwaad te vermijden, en zelfs al doen ze geen slechte dingen, alles wat ze denken is toch slecht, houdt geen verband met de waarheid en gaat tegen de waarheid in. Zulke mensen menen dat ze het recht hebben om kwaad te doen en ze behandelen geloof in God als een soort mantra, als een vorm van ceremonie. Ze zijn ongelovigen!

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Alleen met vrees voor God kan het pad van de redding worden betreden

Vorige: 431 De vruchten van het stillen van je hart voor God

Volgende: 433 Wanneer je je hart aan God geeft

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

658 Wat is waar geloof?

IntroWaar verwijst geloof naar?Het is oprecht geloof,het ware hart dat nodig isvoor wat de mens niet ziet of voelt,als Gods werk niet...

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger