Vraag 6: Alles waarover je spreekt zijn zonden die broeder Paulus beging voor hij de roeping van de Heer aanvaardde. Maar nadat het felle licht hem had beschenen, reisde hij van hot naar her om het evangelie van de Heer te verspreiden. Hij schreef talrijke brieven om de gelovigen te ondersteunen. Dit bewijst dat broeder Paulus tot inkeer was gekomen. Je kan niet concluderen dat hij een vijand van de Heer Jezus was op basis van zijn daden van voor hij naar de Heer terugkeerde.

Antwoord: Het klopt dat Paulus, nadat het felle licht hem had beschenen, jarenlang het evangelie verspreidde en vele brieven schreef, maar dat betekent niet dat hij echt berouw had. Nergens in zijn brieven lees je dat hij had nagedacht over zijn kwade daden: zijn fanatieke weerstand tegen de Heer Jezus en het vervolgen van Zijn discipelen. Hij erkende slechts dat hij de eerste zondaar was. Nergens beschreef hij zijn eigen natuur en essentie, noch gaf hij aan waarom hij de Heer Jezus bestreed, wat zijn motief was. Het feit dat hij hier nooit schriftelijk op inging, betekent dat hij nooit echt berouw had, toch? Waarom kon Paulus ingaan op de roeping van de Heer Jezus en voor de Heer werken? Feitelijk had hij geen keus. Paulus wist dat hij de roeping van de Heer Jezus moest aanvaarden omdat hem anders straf en een zekere dood wachtten. Hij kon het evangelie verspreiden en ook een beetje lijden als boetedoening voor zijn zonden. Hoe kan iemand die alleen boete wil doen echt berouw hebben? En we kunnen uit de brieven van Paulus ook duidelijk opmaken dat Paulus de Heer Jezus nooit verhief of van Hem getuigde terwijl hij het evangelie verspreidde en Zijn werk deed. Hij getuigde er nooit van dat de Heer Jezus mensen verlost, van alles voorziet en leidt. En hij getuigde zeker niet van het feit dat de Heer Jezus de weg, de waarheid en het leven is, dat Hij de verschijning van God is, de vleesgeworden God die Gods werk doet. Paulus getuigde nooit van de Heer Jezus Zijn mooie kwaliteiten, en ook niet van het feit dat de Heer Jezus pijn heeft geleden en is vernederd om de mensheid te redden. Hij preekte nooit over de waarheden die de Heer Jezus uitdrukte of over alles wat Hij had gezegd. Hij moedigde andere gelovigen nooit aan om zich aan de woorden van de Heer Jezus te houden. Hij heeft ze nooit verteld dat ze de Heer moeten volgen, dienen en van Hem moeten getuigen op basis van de waarheden die de Heer Jezus heeft uitgedrukt. Hij heeft ze zeker nooit verteld over de essentie en de ware effecten van het werk van de Heer Jezus, noch over hoe mensen de wil van de hemelse Vader moeten doen om het hemelse koninkrijk binnen te gaan. In plaats daarvan legde hij het werk van de Heer Jezus uit op basis van zijn ideeën en interpreteerde hij de woorden van de Heer Jezus verkeerd. Veel van zijn woorden hebben Gods werk in het Tijdperk van Genade ernstig verstoord. Bewijst dat dat hij echt berouw had? Paulus zijn werk bracht de gelovigen niet voor de Heer Jezus. Hij zorgde er niet voor dat mensen de woorden van de Heer Jezus ervoeren of dat ze hoorden dat de Heer Jezus de verschijning van God was. In plaats daarvan verhief hij zichzelf en getuigde hij van zichzelf. Hij verzamelde de gelovigen voor zichzelf en zorgde dat ze hem aanbaden. Is dat niet de weg die de farizeeën ook bewandelden? Deze feiten tonen aan dat Paulus nooit echt berouw had.

uit het filmscenario van ‘Pijnlijke herinneringen’

Vorige: Vraag 5: De offers en het lijden van Paulus waren het gevolg van dwang. Dat erkennen we. Maar ik ben het niet eens met de stelling dat Paulus in essentie de waarheid haatte en een vijand van God was. Waar baseer je dat op?

Volgende: Vraag 7: Je zegt dat Paulus de Heer Jezus niet verhief en niet van Hem getuigde. Ik geloof niet wat jij zegt. Broeder Paulus heeft talrijke brieven geschreven. Getuigde hij zo niet telkens van de Heer Jezus?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Vraag 3: Sinds we het werk van Almachtige God in de laatste dagen bestuderen, hebben de religieuze leiders Almachtige God nog feller veroordeeld. Ze doen wat ze kunnen om te verhinderen dat we de ware weg bestuderen. Het is niet anders dan de manier waarop de joodse farizeeërs al die jaren geleden de Heer Jezus bestreden en verwierpen! Ik heb de afgelopen dagen nagedacht. Waarom verscheen God twee keer in het vlees om Zijn werk te doen en werd Hij twee keer geconfronteerd met de collectieve veroordeling en vervolging door de religieuze gemeenschap en atheïstische regering? In de laatste dagen verschijnt Almachtige God en werkt Hij om de waarheid uit de drukken door te spreken en te werken voor de zuivering en redding van de mensheid. Waarom zijn de religieuze gemeenschap en de Chinese communistische regering zo haatdragend jegens Christus dat ze zelfs het perskorps en de gewapende politiemacht mobiliseren om Christus te veroordelen, te belasteren, te vangen en te verdelgen? Het doet me denken aan toen koning Herodes hoorde dat de koning van de Joden, de Heer Jezus, was geboren en hij bevel gaf om alle mannelijke kinderen onder de twee jaar in Bethlehem te vermoorden. Hij liet liever duizenden kinderen doden dan dat hij Christus spaarde. Toen God kwam om de mensheid te redden, waarom verwelkomden de religieuze gemeenschap en de regering Hem toen niet en veroordeelden en belasterden ze in plaats daarvan Gods verschijning en werk? Waarom putten ze alle middelen van het hele land uit om Christus te kruisigen? Waarom is de mensheid zo kwaadaardig en gedraagt ze zich zo haatdragend jegens God?

Antwoord: De vraag is heel belangrijk. Van de hele mensheid begrijpen slechts enkelen het helemaal! Waarom de mensheid God zo fanatiek...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger