Vraag 8: Je zegt dat Paulus nooit echt berouw had. Maar Paulus zei dat leven voor hem Christus is. Hoe interpreteer je dat dan?

Antwoord: Paulus zei dat voor hem leven Christus was, maar dat zijn zijn woorden. Ze zijn niet de getuigenis van de Heilige Geest en worden niet ondersteund door de woorden van de Heer Jezus. De andere apostelen hebben nooit gezegd dat voor Paulus leven Christus was. Je kan je niet alleen baseren op Paulus zijn woorden. Geen enkele andere oude heilige of profeet durfde te zeggen dat voor hen leven Christus was. Alleen Paulus durfde dat te zeggen. Dat toont aan dat Paulus te arrogant en onredelijk was. In het Tijdperk van Genade getuigde de Heilige Geest alleen dat de Heer Jezus Christus was. De verlossing door de Heer Jezus, de gezindheid die Hij uitdrukte en alles wat hij heeft en is bewezen dat Zijn gedaante die van Christus was. Het was vooral Paulus die de waarheid haatte en God weerstond. Hij zei dat voor hem leven Christus was. Dat toont aan dat hij Christus absoluut niet kende. Laten we zien wat Almachtige God hierover zegt.

De vleesgeworden God heet Christus, en Christus is het vlees aangekleed door de Geest van God. Dit vlees is als van geen ander mens van vlees. Dit verschil is er, omdat Christus niet van vlees en bloed is, maar de belichaming van de Geest is. Hij bezit zowel normale menselijkheid als volledige goddelijkheid. Geen mens bezit Zijn goddelijkheid. Zijn normale menselijkheid draagt al Zijn normale lijfelijke handelingen, terwijl Zijn goddelijkheid het werk van God Zelf uitvoert. Maar zowel Zijn menselijkheid als Zijn goddelijkheid onderwerpen zich aan de wil van de Vader in de hemel. Het wezen van Christus is de Geest, dat wil zeggen de goddelijkheid. Daarom is Zijn wezen het wezen van God Zelf. […](Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het wezen van Christus is gehoorzaamheid aan de wil van de hemelse Vader).

De vleesgeworden God wordt Christus genoemd en dus wordt de Christus die de mensen de waarheid kan geven, God genoemd. Hier is niets buitensporigs aan, want Hij bezit het wezen van God en bezit Gods gezindheid en wijsheid in Zijn werk, die onbereikbaar zijn voor de mens. Degenen die zichzelf Christus noemen, maar het werk van God niet kunnen verrichten, zijn fraudeurs. Christus is niet slechts de manifestatie van God op aarde, maar ook, het specifieke vlees dat door God wordt aangenomen terwijl Hij Zijn werk onder de mens uitvoert en voltooit. Dit vlees is er geen dat zomaar door iedereen kan worden vervangen, maar één dat Gods werk op aarde adequaat kan verdragen, de gezindheid van God kan uitdrukken, God in voldoende mate kan vertegenwoordigen en de mens van leven kan voorzien(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Alleen Christus van de laatste dagen kan de weg van het eeuwige leven aan de mens geven).

Gods woorden tonen aan dat de vleesgeworden God Christus heet. Christus is Gods Geest die in het vlees is gerealiseerd. Christus is de verschijning van God: de vleselijke vorm die God aanneemt als Hij neerdaalt om Zijn eigen werk te doen. En dus is Christus God. Christus kan de mens waarheid geven en de mens leven geven. Hij kan Gods rechtvaardige gezindheid uitdrukken en ook de wijsheid van Zijn werk. Christus is de rechtvaardige en heilige God. Het leven van Christus heeft Hij vanzelf al in Zich. Hij was vanaf Zijn geboorte de vleesgeworden God. Hij is niet halverwege het pad van het geloof God geworden. Hij die bij Zijn geboorte Christus is, zal eeuwig Christus zijn. Wie niet bij zijn geboorte Christus is, zal nooit Christus worden. Hoe mensen ook de waarheid najagen, zij kunnen Christus niet worden. Het leven van Christus is iets wat geen enkel geschapen of niet geschapen wezen bezit of kan verkrijgen. Paulus zei dat voor hem leven Christus was. Bezat hij ook Gods gezindheid en alles wat God heeft en is? Kon hij waarheden uitdrukken om de mensheid te redden? Als hij het leven van Christus had, hoe kon hij dan nog altijd zondigen en de Heer Jezus weerstaan? Paulus gaf zelf toe dat hij de eerste zondaar was. Hoe kan leven Christus zijn voor een zondaar? Is dat geen Godslastering? Zeg je dat mensen die hard werken Christus kunnen worden? Is dat geen denkfout? Paulus was van origine degene die de meeste weerstand bood tegen Christus. Dat is een algemeen bekend feit. Op latere leeftijd getuigde hij dat voor hem leven Christus was in een poging om Jezus Christus te vervangen en Zijn plaats in te nemen. Hoe kan een levenslange antichrist, een satanisch figuur als hij, nou Christus worden? Paulus zei dat voor hem leven Christus was. Dat was duidelijk niet waar. Het ging hem gewoon om zijn satanische ambitie. Het legt Paulus zijn verlangen bloot om God te worden. Hij wilde de plek van de Heer Jezus innemen in de harten van de mensen. Dit bewijst dat de ware natuur van Paulus die van een antichrist is, en dat Paulus het pad van een antichrist bewandelde.

uit het filmscenario van ‘Pijnlijke herinneringen’

Vorige: Vraag 7: Je zegt dat Paulus de Heer Jezus niet verhief en niet van Hem getuigde. Ik geloof niet wat jij zegt. Broeder Paulus heeft talrijke brieven geschreven. Getuigde hij zo niet telkens van de Heer Jezus?

Volgende: Vraag 1: Jullie hebben getuigd dat wanneer de Heer in de laatste dagen terugkeert, Hij eerst vlees zal worden en in het geheim komt. En dat Hij na het creëren van een groep overwinnaars, openlijk zal afdalen op de wolken om voor alle mensen te verschijnen. Dat is een logische boodschap. Maar in de afgelopen 2000 jaar wachten de meeste gelovigen in de Heer op het moment dat Hij met de wolken afdaalt. Dominees en ouderlingen zeggen dit ook vaak. Hoe kan het dan fout van ons zijn dat wij wachten, in overeenstemming met de profetie in de Bijbel? Dominees en ouderlingen zijn allemaal dienaars van de Heer. Ze wachten allemaal op de terugkeer van de Heer op deze wijze. Ik geloof niet dat de weergekeerde Heer al deze dominees en ouderlingen zou verlaten. Dat is zeker onmogelijk.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger