104 Ik leef in de aanwezigheid van God

1 Ik ben elke dag stil in Gods aanwezigheid en ik overweeg en denk na over Zijn woord. Wanneer ik mijzelf onderzoek, zie ik dat er nog steeds veel verdorvenheden zijn in mijn gedachten en spreken. Ik sloof me vaak uit wanneer ik spreek en handel opdat anderen naar me opkijken. Ik doe altijd mijn best over anderen te zegevieren, ik ben zelfgenoegzaam en arrogant en lijk in niets op een menselijk wezen. Geconfronteerd met het oordeel van en de blootstelling aan Gods woord, voel ik me diep beschaamd. Het lijkt erop alsof ik me goed gedraag, maar mijn gezindheid is niet veranderd. Ik heb geen realiteit en ik ben nog steeds zo arrogant, God heeft me lange tijd verafschuwd. Ik haat het dat ik zo diepgaand verdorven ben en ik wil Gods oordeel aanvaarden.

2 Ik ben stil in Gods aanwezigheid en zoek Zijn wil in alle dingen. Ik communiceer met God in Zijn woorden, ik begrijp de waarheid en mijn hart is verhelderd. Het feit dat ik misvattingen koester wanneer ik met mensen, gebeurtenissen en dingen word geconfronteerd, toont dat ik geen realiteit heb. Ik klaag altijd, betuig mijn onschuld en probeer het te vergoelijken, en ik ben niet in het minst gehoorzaam. Met een begrip van de waarheid zie ik dat Gods werk de mens te reinigen zó werkelijk is. Hoe meer het tegen onze eigen opvattingen ingaat, hoe meer waarheid er te zoeken is. Gods woord ervaren en de werkelijkheid binnengaan is waarlijk oog in oog staan met God. Zonder verwarring of belemmering, ervaar ik nu Gods liefde.

3 Ik leef in Gods aanwezigheid en aanvaard altijd Zijn toetsing. Eén voor één aanvaarden mijn gedachten en handelingen het oordeel en de reiniging van Gods woord. Met het werk en de leiding van de Heilige Geest is mijn hart vredig en gerustgesteld. Mijn hart vereert God en Hij beschermt me, ik zal God nooit meer beledigen. Ik word vaak stil in Gods aanwezigheid, mijn hart vreest God en vermijdt het kwaad. Ik beoefen Gods woord en gedraag mezelf in overeenstemming met de waarheid, en ik heb God lief en gehoorzaam Hem. Gods woord leidt me en ik begeef me op het rechte pad van geloof in God. Door de waarheid te winnen wordt mijn verdorvenheid gereinigd, en ik prijs God in mijn hart.

Vorige: 103 Loof het nieuwe leven

Volgende: 105 Ik ben zo gelukkig voor God te leven

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

657 Beproeving vergt geloof

Vers 1Als beproeving komt, kan de mens zwak zijn.Negatieve gevoelens kunnen van binnen opzwellen.Het kan hem aan duidelijkheid ontbreken...

658 Wat is waar geloof?

IntroWaar verwijst geloof naar?Het is oprecht geloof,het ware hart dat nodig isvoor wat de mens niet ziet of voelt,als Gods werk niet...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger