723 De criteria voor de gehoorzaamheid van de mens aan God

1 Het belangrijkste bij het meten of mensen al dan niet God gehoorzamen, is kijken of ze iets buitensporigs verlangen van God en of ze al dan niet heimelijke motieven hebben. Als mensen altijd maar eisen stellen aan God, is dat het bewijs dat ze Hem niet gehoorzaam zijn. Als je eisen stelt aan God, is dat het bewijs dat je een deal afsluit met God, dat je je eigen gedachten uitkiest en volgens je eigen gedachten handelt. Hierin verraad je God en ben je zonder gehoorzaamheid. Als je eisen stelt aan God, is dat het bewijs dat je een deal afsluit met God, dat je je eigen gedachten uitkiest en volgens je eigen gedachten handelt. Hierin verraad je God en ben je zonder gehoorzaamheid. Het is onredelijk eisen te stellen aan God. Als je oprecht gelooft dat Hij God is, dan durf je geen eisen te stellen aan Hem, en ben je ook niet geschikt om eisen te stellen aan Hem, of ze nu redelijk zijn of niet. Als je oprecht geloof hebt en gelooft dat Hij God is, dan kun je niet anders dan Hem aanbidden en gehoorzamen.

2 De mensen van tegenwoordig hebben niet alleen een keuze. Die kiezen dan hun eigen gedachten uit en vragen God dan om in overeenstemming daarmee te handelen en eisen niet van zichzelf dat ze in overeenstemming met Gods gedachten handelen. Derhalve is er geen waar geloof in hen, evenmin is er enige substantie in hun geloof. Wanneer je in staat bent minder eisen te stellen aan God, zullen je ware geloof en je gehoorzaamheid toenemen en zal je verstand ook relatief normaal worden. Als je werkelijk in staat bent om te gehoorzamen, dan zul je Hem met geheel je hart en geest volgen, of Hij je nu gebruikt of niet, en je zult je voor Hem uit kunnen putten of je nu wel of niet enige status hebt. Alleen dan zul je verstand bezitten en iemand zijn die God gehoorzaamt.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Mensen eisen te veel van God

Vorige: 722 Gehoorzaam God in het vlees en wordt vervolmaakt

Volgende: 724 De sleutel tot God gehoorzamen is het nieuwste licht aanvaarden

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger