De app van De Kerk van Almachtige God

Luister naar Gods stem en verwelkom de wederkomst van Heer Jezus!

We nodigen alle zoekers van de waarheid uit om contact met ons op te nemen.

Volg het Lam en zing een nieuw lied

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Paginabreedte

0 zoekresultaten

Geen resultaten gevonden

953 De criteria voor de gehoorzaamheid van de mens aan God

1 Het belangrijkste bij het meten of mensen al dan niet God gehoorzamen, is kijken of ze iets buitensporigs verlangen van God en of ze al dan niet andersoortige bedoelingen hebben. Als mensen altijd maar eisen stellen aan God, is dat het bewijs dat ze Hem niet hebben gehoorzaamd. Wat er ook met je gebeurt, als je het niet van God kunt ontvangen, de waarheid niet kunt zoeken, altijd vanuit je eigen subjectieve redenering spreekt en altijd het gevoel hebt dat jij alleen gelijk hebt en zelfs nog steeds aan God weet te twijfelen, dan heb je een probleem. Dit zijn de meest arrogante mensen, en zij zijn God ongehoorzaam. Mensen die voortdurend eisen stellen aan God kunnen Hem nooit echt gehoorzamen. Als je eisen stelt aan God, is dat het bewijs dat je een deal afsluit met God, dat je je eigen gedachten uitkiest en volgens je eigen gedachten handelt. Hierin verraad je God en ben je zonder gehoorzaamheid. Het is niet verstandig eisen te stellen aan God. Als je oprecht gelooft dat Hij God is, dan durf je geen eisen te stellen aan Hem, en ben je ook niet geschikt om eisen te stellen aan Hem, of ze nu redelijk zijn of niet. Als je oprecht in God gelooft en gelooft dat Hij God is, dan kun je niet anders dan Hem aanbidden en gehoorzamen.

2 De mensen van tegenwoordig hebben niet alleen een keuze, maar verlangen zelfs dat God overeenkomstig hun eigen gedachten handelt en eisen niet van zichzelf dat ze in overeenstemming met Gods bedoeling handelen. Derhalve is er geen waar geloof in God in hen, noch het wezen dat in dit geloof wordt vervat. Wanneer je in staat bent minder eisen te stellen aan God, zullen je ware geloof en je gehoorzaamheid toenemen en zal je verstand ook relatief normaal worden. Als je werkelijk in staat bent om te gehoorzamen, dan zul je Hem met geheel je hart en geest volgen, of Hij je nu gebruikt of niet, en je zult je voor Hem uit kunnen putten of je nu wel of niet enige status hebt. Alleen dan zul je verstand bezitten en iemand zijn die God gehoorzaamt.

Naar ‘Mensen eisen te veel van God’ in ‘Verslagen van de gesprekken van Christus’

Vorige:Mensen ontbreekt het zo aan verstand

Volgende:Het is waarschijnlijk dat je God trotseert wanneer je eisen aan Hem stelt

Gerelateerde media