Vraag 2: De waarheden in de Bijbel zijn al compleet. Het hebben van de Bijbel is genoeg voor ons geloof in God. We hebben geen nieuwe woorden nodig!

Antwoord: De inhoud van de Bijbel is beperkt. Het Oude Testament registreerde alleen het werk van Jehova God, terwijl het Nieuwe Testament alleen het werk van de Heer Jezus heeft vastgelegd. Maar wat betreft Gods werk van de laatste dagen, bevat de Bijbel alleen profetieën. De precieze details zijn niet vastgelegd in de Bijbel. Dit komt omdat het werk van God tijdens de laatste dagen werk van het oordeel is, het is nieuw werk buiten de Bijbel om. God is de Verkondiger van de waarheid, en bovendien de Heerser van alle dingen in het universum. Zijn rijkdom is onuitputtelijk en altijd beschikbaar. Hij kan door geen enkel geschapen wezen worden doorgrond. De inhoud van de Bijbel kan daarom niet alle daden van God volledig verklaren. Laten we een passage van het woord van Almachtige God lezen! Almachtige God zegt: “Wat er in de Bijbel is opgetekend, is beperkt; dat kan het gehele werk van God niet vertegenwoordigen. De vier evangeliën bestaan in totaal uit nog geen honderd hoofdstukken, waarin een beperkt aantal gebeurtenissen is geschreven, zoals Jezus die de vijgenboom vervloekt, Petrus die de Heer drie keer verloochent, Jezus die na Zijn kruisiging en opstanding aan de discipelen verschijnt, leringen over vasten, leringen over gebed, leringen over echtscheiding, de geboorte en het geslachtsregister van Jezus, Jezus’ aanstelling van de discipelen enzovoort. Mensen waarderen ze echter als schatten en beoordelen het werk van vandaag zelfs aan de hand ervan. Ze geloven zelfs dat al het werk dat Jezus in Zijn leven deed maar tot zover strekte, alsof God maar zoveel kon doen en verder niets. Is dit niet absurd?(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het mysterie van de vleeswording (1)). “Niemand kent de realiteit van de Bijbel. Deze is namelijk slechts een geschiedkundig verslag van het werk van God, en een getuigenis van de vorige twee stadia van het werk van God. De Bijbel biedt je geen begrip van het doel van het werk van God. Iedereen die de Bijbel heeft gelezen weet dat deze de twee stadia van het werk van God documenteert tijdens het Tijdperk van de Wet en het Tijdperk van Genade. Het Oude Testament is een kroniek van de geschiedenis van Israël en het werk van Jehova vanaf de schepping tot het einde van het Tijdperk van de Wet. Het Nieuwe Testament legt het werk van Jezus op aarde vast in de vier evangeliën, en daarnaast het werk van Paulus; dan is het toch een geschiedkundig verslag? Wanneer je dingen uit het verleden nu naar boven haalt, maak je er geschiedenis van. Hoe waar of echt ze ook zijn, het is nog steeds geschiedenis. En geschiedenis gaat niet over het heden. God kijkt immers niet terug op de geschiedenis! Als je dus alleen de Bijbel begrijpt, maar niets begrijpt van het werk dat God vandaag van plan is te doen, en als je in God gelooft, maar niet op zoek bent naar het werk van de Heilige Geest, dan begrijp je niet wat het inhoudt om God te zoeken. Als je de Bijbel leest om de geschiedenis van Israël te bestuderen, om wetenschappelijk onderzoek te doen naar de geschiedenis van Gods schepping van alle hemelen en de aarde, dan geloof je niet in God. Maar omdat je nu in God gelooft en het leven nastreeft, omdat je kennis van God nastreeft en niet dode letters, doctrines of begrip van de geschiedenis, moet je op zoek naar Gods huidige wil en moet je de aanwijzing zoeken in het werk van de Heilige Geest. Als je archeoloog was zou je de Bijbel kunnen lezen, maar dat ben je niet. Jij bent een van de mensen die in God geloven en je doet er goed aan op zoek te gaan naar de huidige wil van God(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Over de Bijbel (4)).

Dankzij het woord van Almachtige God kunnen we zien dat de Bijbel slechts een historisch verslag is van Gods werk in het verleden en de mens niet kan redden. De Bijbel kan helemaal niet met God worden vergeleken. God is de bron van het levende water van het leven. Zijn woorden en uitspraken hebben geen einde, houden nooit op met stromen, terwijl wat in de Bijbel is vastgelegd zeer beperkt is. Dit is een feit dat niemand kan ontkennen. Broeders en zusters, God is altijd nieuw en nooit oud. Hij voert nieuw werk uit en drukt in elk tijdperk nieuwe woorden uit. Tijdens het Tijdperk van Genade heeft de Heer Jezus nieuw werk verricht en nieuwe woorden uitgedrukt. Maar de joodse priesters en farizeeërs in die tijd hielden vast aan het Oude Testament, en ze verwierpen en veroordeelden niet alleen het werk van de Heer Jezus, maar nagelden Hem zelfs aan het kruis en pleegden een monsterlijke zonde. Nu heeft Almachtige God – Christus van de laatste dagen – alle waarheden tot uitdrukking gebracht die de mensheid redden en zuiveren, die helemaal niet in de Bijbel zijn opgenomen. Omdat ze niet zijn vastgelegd, kan de Bijbel geen weergave zijn van Gods werk van de laatste dagen en al Zijn woorden. We kunnen niet langer vasthouden aan de Bijbel. We moeten Gods huidige wil en het werk van de Heilige Geest zoeken. Alleen dat is in overeenstemming met Gods wil. God heeft deze woorden ooit gezegd, staat u mij toe ze aan iedereen voor te lezen! “Als je het Oude Testament in het Tijdperk van Genade had gegeten en gedronken – als je in het Tijdperk van Genade in praktijk had gebracht wat vereist was in de tijd van het Oude Testament – zou Jezus je afgewezen en veroordeeld hebben; als je het Oude Testament op het werk van Jezus had toegepast, zou je een farizeeër zijn geweest. Als je nu het Oude en het Nieuwe Testament samenvoegt om te eten en te drinken en in praktijk te brengen, dan zal de God van vandaag je veroordelen; dan zul je buiten het werk van de Heilige Geest van vandaag gevallen zijn! Als je het Oude Testament en het Nieuwe Testament eet en drinkt, dan sta je buiten de stroom van de Heilige Geest!(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Over de Bijbel (1)). De woorden van Almachtige God vertellen ons dat als we aan het Oude Testament hadden vastgehouden tijdens het Tijdperk van Genade, de Heer Jezus ons niet had geprezen en we Gods genade en Gods verlossing van de mens niet ontvangen hadden. En bovendien zouden we niet hebben genoten van de vrede en vreugde nadat God ons van onze zonden had verlost. Vandaag is Almachtige God gekomen. Als we nog steeds vasthouden aan het Nieuwe en Oude Testament van de Bijbel, dan zullen we Gods lof niet ontvangen, en bovendien zullen we Gods redding van de laatste dagen niet ontvangen!

uit het filmscenario van ‘Onthul het mysterie van de bijbel’

Vorige: Vraag 1: Ik bestudeer de Bijbel al ruim 20 jaar. Ik kan er zeker van zijn dat er buiten de Bijbel geen woord van God is. Al Gods woorden staan in de Bijbel. Alles wat de Bijbel overtreedt of verder gaat dan de Bijbel is ketterij en bedrieglijk!

Volgende: Vraag 3: De Heer Jezus zei zelf dat de Bijbel Zijn getuigenis is. Daarom moet ons geloof in de Heer gebaseerd zijn op de Bijbel. De Bijbel is onze enige weg naar het kennen van de Heer.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Vraag 3: Sinds we het werk van Almachtige God in de laatste dagen bestuderen, hebben de religieuze leiders Almachtige God nog feller veroordeeld. Ze doen wat ze kunnen om te verhinderen dat we de ware weg bestuderen. Het is niet anders dan de manier waarop de joodse farizeeërs al die jaren geleden de Heer Jezus bestreden en verwierpen! Ik heb de afgelopen dagen nagedacht. Waarom verscheen God twee keer in het vlees om Zijn werk te doen en werd Hij twee keer geconfronteerd met de collectieve veroordeling en vervolging door de religieuze gemeenschap en atheïstische regering? In de laatste dagen verschijnt Almachtige God en werkt Hij om de waarheid uit de drukken door te spreken en te werken voor de zuivering en redding van de mensheid. Waarom zijn de religieuze gemeenschap en de Chinese communistische regering zo haatdragend jegens Christus dat ze zelfs het perskorps en de gewapende politiemacht mobiliseren om Christus te veroordelen, te belasteren, te vangen en te verdelgen? Het doet me denken aan toen koning Herodes hoorde dat de koning van de Joden, de Heer Jezus, was geboren en hij bevel gaf om alle mannelijke kinderen onder de twee jaar in Bethlehem te vermoorden. Hij liet liever duizenden kinderen doden dan dat hij Christus spaarde. Toen God kwam om de mensheid te redden, waarom verwelkomden de religieuze gemeenschap en de regering Hem toen niet en veroordeelden en belasterden ze in plaats daarvan Gods verschijning en werk? Waarom putten ze alle middelen van het hele land uit om Christus te kruisigen? Waarom is de mensheid zo kwaadaardig en gedraagt ze zich zo haatdragend jegens God?

Antwoord: De vraag is heel belangrijk. Van de hele mensheid begrijpen slechts enkelen het helemaal! Waarom de mensheid God zo fanatiek...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger