900 God redt de mens tot de uiterste limiet

1 God kwam deze keer niet om mensen neer te slaan, maar veeleer om mensen zoveel mogelijk te redden. Wie maakt er helemaal geen fouten? Wanneer iedereen wordt neergeslagen, hoe kan het dan redding worden genoemd? Sommige overtredingen worden doelbewust begaan en andere overtredingen worden onwillekeurig begaan. In het geval van onwillekeurige overtredingen kun je veranderen zodra je ze hebt herkend. Zou God je dan neerslaan voordat je verandert? Is dit de manier waarop God mensen redt? Ongeacht of je een overtreding onwillekeurig begaat of deze veroorzaakt werd door je opstandige natuur, je moet altijd het volgende onthouden: haast je en ontwaak voor de werkelijkheid. Blijf doorgaan, wat voor situatie zich ook voordoet, je moet altijd door blijven gaan.

2 God werkt om mensen te redden, en Hij zal niet zomaar de mensen neerslaan die Hij wil redden. In welke mate je ook in staat was te veranderen, zelfs als God je uiteindelijk neersloeg, zou Hij dat zeker in rechtvaardigheid doen; en wanneer die tijd kwam, zou Hij het je laten begrijpen. Op dit moment zouden jullie bezig moeten zijn met streven naar de waarheid, je richten op intrede in het leven en je plicht vervullen. Daar is geen misverstand over! Hoe God je ook behandelt, dat gebeurt uiteindelijk altijd in rechtvaardigheid; daar hoef je niet aan te twijfelen en je geen zorgen om te maken. Ook al kun je Gods rechtvaardigheid op dit moment niet begrijpen, er komt een dag waarop je overtuigd zult zijn.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, deel drie

Vorige: 899 Gods intentie om de mens te redden zal niet veranderen

Volgende: 901 Zolang je God niet verlaat

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

658 Wat is waar geloof?

IntroWaar verwijst geloof naar?Het is oprecht geloof,het ware hart dat nodig isvoor wat de mens niet ziet of voelt,als Gods werk niet...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger