Hoe kan men het werk van de Heilige Geest verkrijgen?

13 maart 2021

Relevante woorden van God:

Op dit moment is het pad dat de Heilige Geest heeft genomen dat van de huidige woorden van God. Daarom: als mensen het pad van de Heilige Geest willen opgaan, moeten ze de huidige woorden van de vleesgeworden God gehoorzamen, en eten en drinken. Het werk dat Hij doet is het werk van woorden; alles begint vanuit Zijn woorden en alles is gebouwd op Zijn woorden, op Zijn huidige woorden. Of het nu gaat om het hebben van zekerheid over de vleesgeworden God, of het kennen van de vleesgeworden God, voor elk moet je meer je best doen op Zijn woorden. Zo niet, dan kunnen mensen niets klaarspelen en zullen ze uiteindelijk niets hebben. Alleen door te bouwen op het fundament van het eten en drinken van Gods woorden, en Hem zo te leren kennen en tevreden te stellen, kunnen mensen geleidelijk aan een normale relatie met God opbouwen. Voor de mens is er geen betere samenwerking met God dan het eten en drinken van Zijn woorden en deze in praktijk brengen. Zulke beoefening stelt hen het best in staat standvastig te staan in hun getuigenis van Gods volk. Wanneer mensen de kern van Gods huidige woorden begrijpen en kunnen gehoorzamen, leven ze op het pad van begeleiding door de Heilige Geest, en zijn ze het juiste pad van Gods vervolmaking van de mens opgegaan.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Mensen wier gezindheid is veranderd, zijn zij die zijn binnengegaan in de werkelijkheid van Gods woorden

Gods werk is om jou te voorzien door Zijn woorden. Wanneer je gehoorzaamt en Zijn woorden accepteert, dan zal de Heilige Geest zeker in je werken. De Heilige Geest werkt precies op de manier zoals ik spreek. Doe zoals ik heb gezegd en de Heilige Geest zal meteen in je werken. Ik laat jullie een nieuw licht zien en breng jullie in het licht van de huidige tijd. Wanneer je in dit licht wandelt, zal de Heilige Geest onmiddellijk in je werken. Sommigen zullen opstandig zijn en zeggen: “Ik zal simpelweg niet doen wat u zegt.” Dan zeg ik jou dat je nu bent gekomen aan het eind van de rit, je bent uitgedroogd en hebt geen leven meer. Daarom, in het ervaren van de transformatie van jouw gezindheid, is het essentieel om gelijke tred te houden met het huidige licht. De Heilige Geest werkt niet alleen in bepaalde mensen die door God worden gebruikt, maar meer nog in de kerk. Hij kan in iedereen werken. Hij zou op dit moment in jou kunnen werken en wanneer je het hebt ervaren, kan Hij vervolgens in iemand anders werken. Haast je om bij te blijven; hoe dichter je bij het huidige licht blijft, hoe meer je leven kan groeien. Welk soort mens hij dan ook moge zijn, zo lang de Heilige Geest werkt in hem zorg dat je volgt. Neem zijn ervaringen in door je eigen en je zult steeds hogere dingen ontvangen. Op deze manier zul je sneller vooruitgaan. Dit is het pad van vervolmaking van de mens en een weg waardoor het leven groeit.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Zij die God met een oprecht hart gehoorzamen, zullen zeker door God worden gewonnen

God werkt in hen die Zijn woorden nastreven en koesteren. Hoe meer je Gods woorden koestert, hoe meer Zijn Geest in je zal werken. Hoe meer iemand Gods woorden koestert, hoe groter diens kans om door God te worden vervolmaakt. God vervolmaakt hen die echt van Hem houden, en Hij vervolmaakt hen die een hart hebben dat vrede kent in Zijn aanwezigheid. Al Gods werk koesteren, Gods verlichting koesteren, Gods aanwezigheid koesteren, Gods zorg en bescherming koesteren, koesteren hoe Gods woorden jouw werkelijkheid worden en in je leven voorzien – dit alles komt het best overeen met Gods hart. Als je Gods werk koestert, dat wil zeggen, als je al het werk koestert dat Hij aan je verricht heeft, dan zal Hij je zegenen en ervoor zorgen dat alles wat van jou is zich vermenigvuldigt. Als je Gods woorden niet koestert, zal Hij niet in je werken, maar zal Hij je slechts karige genade schenken vanwege je geloof, of je met weinig rijkdom zegenen en je familie met weinig veiligheid. Je moet proberen van Gods woorden jouw werkelijkheid te maken, en je moet Hem tevreden kunnen stellen en naar Zijn eigen hart kunnen zijn; je moet niet alleen maar proberen Zijn genade te genieten. Niets is belangrijker voor gelovigen dan Gods werk ontvangen, vervolmaking bereiken en iemand worden die Gods wil doet. Dit is het doel dat je moet nastreven.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, God vervolmaakt diegenen die naar Zijn eigen hart zijn

Als je in Gods woorden leeft, zal de Heilige Geest de gelegenheid hebben om Zijn werk te verrichten; als je onder Satans invloed leeft, zal de Heilige Geest geen gelegenheid hebben om enig werk te verrichten. Het werk dat de Heilige Geest in mensen verricht, het licht dat Hij op mensen schijnt en het vertrouwen dat Hij de mens geeft, duren slechts een ogenblik; als ze niet opletten en geen aandacht hebben, zal het werk van de Heilige Geest aan hen voorbij gaan. Als mensen in Gods woorden leven, dan zal de Heilige Geest met hen zijn en aan hen werken; als mensen niet in Gods woorden leven, leven ze in slavernij van satan. Mensen die in een corrupte gezindheid leven, hebben niet de aanwezigheid of het werk van de Heilige Geest. Als je leeft binnen de sfeer van Gods woorden, als je leeft in de staat die God vereist, dan behoor je Hem toe en zal Zijn werk in je worden uitgevoerd; als je niet binnen de sfeer van Gods vereisten, maar in plaats daarvan onder het domein van Satan leeft, dan leef je met zekerheid onder Satans corruptie. Alleen door te leven in Gods woorden en je hart aan Hem te geven, kun je aan Zijn vereisten voldoen; je moet doen wat God zegt, je moet Gods woorden het fundament van je bestaan en de realiteit van je leven maken, en alleen dan zul je God toebehoren. Als je oprecht praktiseert in overeenstemming met Gods wil, zal Hij werk in je verrichten en dan zul je leven onder Gods zegeningen, leven in het licht van Gods aangezicht, het werk begrijpen dat de Heilige Geest verricht, evenals de vreugde voelen van Gods aanwezigheid.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Ontsnap aan de invloed van de duisternis, en je zult door God gewonnen worden

De Heilige Geest werkt volgens dit principe: Door medewerking van mensen, doordat ze actief bidden, zoeken en dichter bij God komen, kunnen resultaten geboekt worden en kunnen ze door de Heilige Geest worden verlicht en geïllumineerd. Het is niet zo dat de Heilige eenzijdig handelt of dat de mens eenzijdig handelt. Beide zijn onmisbaar en hoe meer mensen meewerken en hoe meer zij streven naar het bereiken van de normen van Gods eisen, des te groter is het werk van de Heilige Geest. Alleen echte medewerking van mensen, aangevuld met het werk van de Heilige Geest, kan echte ervaringen en wezenlijke kennis van Gods woorden teweegbrengen. Langzaamaan wordt iemand, door op deze manier ervaringen op te doen, uiteindelijk volmaakt. God doet geen bovennatuurlijke dingen. In de opvattingen van mensen is God almachtig en wordt alles door God gedaan; met als resultaat dat mensen passief afwachten, de woorden van God niet lezen, niet bidden en alleen maar wachten op de aanraking van de Heilige Geest. Degenen met een juist begrip geloven echter dit: God kan niet meer doen dan de mate waarin ik meewerk en het effect dat Gods werk op mij heeft, hangt van mijn medewerking af. Wanneer God spreekt, moet ik alles doen om Gods woorden te zoeken en na te streven: dit is wat ik zou moeten bereiken.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Hoe je de werkelijkheid kunt kennen

Uit ervaring blijkt dat een van de belangrijkste zaken het stillen van je hart tegenover God is. Dit is een zaak die aan het geestelijke leven van mensen raakt, en aan de groei in hun leven. Pas wanneer je hart vrede heeft tegenover God zal je streven naar de waarheid en naar veranderingen in je gezindheid vruchten afwerpen. Omdat je voor God verschijnt terwijl je een last draagt, en omdat je altijd voelt dat je in zo veel opzichten tekortschiet, dat er veel waarheden zijn die je moet kennen, dat er veel werkelijkheid is die je moet ervaren en dat je alle zorg moet besteden aan Gods wil, denk je altijd aan deze dingen. Het is alsof ze op je drukken met een kracht die je het ademen onmogelijk maakt, en daarom voel je dat je hart bezwaard is (hoewel je je niet in een negatieve gesteldheid bevindt). Alleen zulke mensen zijn bevoegd de verlichting van Gods woorden te ontvangen en bewogen te worden door de Geest van God. Het komt door hun last, doordat ze een bezwaard hart hebben en – zoals je kunt zeggen – door de prijs die ze tegenover God hebben betaald en de kwelling die ze tegenover God hebben geleden, dat ze Zijn verlichting en illuminatie ontvangen. God geeft immers niemand een voorkeursbehandeling. Hij is altijd redelijk in de omgang met mensen, maar Hij geeft ook niet willekeurig of onvoorwaardelijk aan mensen. Dit is één aspect van Zijn rechtvaardige gezindheid. In het echte leven moeten de meeste mensen dit rijk nog bereiken. Op zijn allerminst moet hun hart zich nog volledig tot God keren, en daarom is er nog altijd geen grote verandering in hun levensgezindheid opgetreden. Dit komt doordat ze alleen in Gods genade leven en het werk van de Heilige Geest nog altijd moeten winnen. De criteria waaraan mensen moeten voldoen om gebruikt te worden door God zijn de volgende: hun hart keert zich tot God, ze dragen de last van de woorden van God, ze hebben een hunkerend hart en ze hebben de vastberadenheid om de waarheid te zoeken. Alleen zulke mensen kunnen het werk van de Heilige Geest winnen, en vaak winnen ze verlichting en illuminatie.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het is heel belangrijk om een normale relatie met God aan te gaan

De Heilige Geest kan alleen in je werken als je daadwerkelijk traint, zoekt, bidt en bereid bent om te lijden voor het zoeken naar de waarheid. Zij die de waarheid niet zoeken, hebben alleen maar letters, leerstellingen en lege theorieën, en zij die de waarheid niet hebben, hebben natuurlijk veel noties van God. Dergelijke mensen verlangen alleen maar van God dat Hij hun vleselijke lichaam omzet in een geestelijk lichaam, zodat zij misschien zouden opstijgen naar de derde hemel. Wat zijn deze mensen dom! Allen die dergelijke dingen zeggen hebben geen kennis van God of van de werkelijkheid. Dergelijke mensen kunnen onmogelijk met God samenwerken en kunnen alleen maar passief afwachten. Als mensen de waarheid willen begrijpen en de waarheid duidelijk willen zien en als zij bovendien de waarheid willen binnengaan en deze in praktijk willen brengen, dan moeten zij daadwerkelijk trainen, zoeken, en hongeren en dorsten. Wanneer je hongert en dorst, en je daadwerkelijk meewerkt met God, zal Gods Geest je zeker aanraken en in je werken. Dat zal je meer verlichting brengen en meer kennis geven van de werkelijkheid en je leven meer ondersteunen.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Hoe je de werkelijkheid kunt kennen

Gods vervolmaking van mensen kent een regel, namelijk dat Hij je verlicht door een wenselijk deel van je te gebruiken, zodat je een beoefeningspad hebt en jezelf kunt afscheiden van alle negatieve gesteldheden, wat je geest helpt zich te bevrijden en je beter in staat stelt Hem lief te hebben. Op deze manier kun je de verdorven gezindheid van Satan afwerpen. Je bent ongekunsteld en open, bereid jezelf te kennen en de waarheid in praktijk te brengen. God zal je beslist zegenen, zodat Hij je dubbelop verlicht wanneer je zwak en negatief bent. Hij helpt je jezelf beter te kennen, meer bereid te zijn berouw te hebben en beter in staat te zijn de dingen uit te voeren die je moet uitvoeren. Alleen zo kan je hart rust en vrede kennen. Iemand die gewoonlijk aandacht besteedt aan het kennen van God, die aandacht besteedt aan het kennen van zichzelf, die aandacht besteedt aan zijn eigen beoefening, zal Gods werk veelvuldig kunnen ontvangen, net als Zijn begeleiding en verlichting. Ook al heeft zo iemand misschien een negatieve gesteldheid, hij kan de zaken onmiddellijk omkeren, hetzij door de werking van het geweten of door de verlichting van Gods woord.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Alleen diegenen die zich richten op de praktijk kunnen vervolmaakt worden

Soms, wanneer je je in een abnormale toestand bevindt, verlies je de aanwezigheid van God en raak je het vermogen kwijt om God te voelen tijdens het bidden. Het is normaal om op zulke momenten bang te zijn. Je moet onmiddellijk beginnen te zoeken. Als je dat niet doet, zal God Zich van je losmaken en zul je de aanwezigheid van de Heilige Geest ontberen – en, daarenboven, het werk van de Heilige Geest – gedurende een dag, twee dagen, zelfs een maand of twee maanden. In deze situaties word je ongelooflijk afgestompt en word je opnieuw gevangengenomen door Satan, zozeer dat je in staat bent om allerhande daden te begaan. Je hunkert naar rijkdom, misleidt je broeders en zusters, bekijkt films en video’s, speelt mahjong, en rookt en drinkt zelfs ongedisciplineerd. Je hart is ver van God afgedwaald, heimelijk ben je je eigen weg gegaan en willekeurig heb je een oordeel geveld over Gods werk. In sommige gevallen zakken sommige mensen zo diep, dat ze geen schaamte of gêne voelen wanneer ze zonden van een seksuele natuur begaan. Dit soort persoon is verlaten door de Heilige Geest; meer nog: het werk van de Heilige Geest is al lang niet meer aanwezig in zo’n persoon. Men kan alleen toekijken terwijl zij steeds dieper wegzakken in verdorvenheid, terwijl de handen van het kwaad zich steeds verder uitstrekken. Uiteindelijk ontkennen ze het bestaan van deze weg en worden ze onder het zondigen gevangengenomen door Satan. Als je ontdekt dat je alleen de aanwezigheid van de Heilige Geest hebt, maar het werk van de Heilige Geest ontbeert, is dat al een gevaarlijke situatie om je in te bevinden. Wanneer je niet eens de aanwezigheid van de Heilige Geest kunt voelen, bevind je je op het randje van de dood. Als je geen berouw hebt, zul je volledig zijn teruggekeerd naar Satan en zul je je onder diegenen bevinden die geëlimineerd worden. Wanneer je dus ontdekt dat je je in een gesteldheid bevindt waarin alleen de Heilige Geest aanwezig is (je zondigt niet, je houdt jezelf in toom en je doet niets uit schaamteloos verzet tegen God), maar waarin je het werk van de Heilige Geest ontbeert (je bent niet geroerd wanneer je bidt, je verwerft geen duidelijke verlichting of illuminatie wanneer je de woorden van God eet en drinkt, je bent onverschillig over het eten en drinken van de woorden van God, er is nooit enige groei in je leven en je bent allang verstoken van grote illuminatie) – op zulke momenten moet je voorzichtiger zijn. Je moet jezelf niet te goed doen, je moet je eigen karakter niet nog langer vrij spel geven. De aanwezigheid van de Heilige Geest kan op ieder moment verdwijnen. Daarom is zo’n situatie zo gevaarlijk. Als je merkt dat je je in een dergelijke gesteldheid bevindt, probeer dan zo snel mogelijk het tij te keren. Allereerst moet je een gebed van berouw opzeggen en God vragen om Zijn genade opnieuw over je uit te strekken. Bid oprechter en stil je hart om meer van Gods woorden te eten en drinken. Met deze basis moet je meer tijd doorbrengen in gebed; verdubbel je inspanningen bij het zingen, het bidden, het eten en drinken van Gods woorden en het doen van je plicht. Wanneer je op je zwakst bent, neemt Satan het makkelijkst bezit van je hart. Wanneer dat gebeurt, wordt je hart van God weggenomen en teruggegeven aan Satan, waarna je de aanwezigheid van de Heilige Geest ontbeert. Op zulke momenten is het dubbel zo moeilijk om het werk van de Heilige Geest opnieuw te verkrijgen. Het is beter om het werk van de Heilige Geest te zoeken terwijl Hij nog bij je is; daardoor kan God je meer van Zijn verlichting schenken en zal Hij je niet verlaten. Bidden, lofzangen zingen, je taak verrichten en Gods woorden eten en drinken – dit alles wordt gedaan zodat Satan geen kans heeft zijn werk te doen, en zodat de Heilige Geest in je kan werken. Als je het werk van de Heilige Geest niet op deze manier herwint, als je gewoon maar wacht, dan zal het herwinnen van het werk van de Heilige Geest niet eenvoudig zijn wanneer je de aanwezigheid van de Heilige Geest hebt verloren, tenzij de Heilige Geest je bijzonder heeft bewogen, of speciaal heeft geïllumineerd en verlicht. Niettemin duurt het niet maar een dag of twee voor je gesteldheid zich herstelt; soms gaan er wel zes maanden voorbij zonder enig herstel. Dit komt allemaal doordat mensen het zichzelf te makkelijk maken, dingen niet op een normale wijze kunnen ervaren en zodoende verlaten worden door de Heilige Geest. Zelfs als je het werk van de Heilige Geest herwint, kan het zijn dat Gods huidige werk je nog altijd niet erg duidelijk is, want je bent in je levenservaring ver achter geraakt, alsof je tienduizend mijl achterliep. Is dat niet iets vreselijks? Maar ik vertel zulke mensen dat het niet te laat is om nu berouw te hebben; er is alleen één voorwaarde: je moet harder werken en je niet overgeven aan luiheid. Als andere mensen vijf keer per dag bidden, moet jij tien keer bidden; als andere mensen Gods woorden twee uur per dag eten en drinken, moet jij dat vier of zes uur doen; en als andere mensen twee uur lang naar lofzangen luisteren, moet jij op zijn minst een halve dag luisteren. Sta vaak in vrede tegenover God en denk aan Gods liefde, tot je bewogen wordt, je hart terugkeert naar God en je niet langer durft af te dwalen van God – pas dan zal je beoefening vrucht dragen; pas dan zul je je vorige, normale gesteldheid kunnen herwinnen.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Hoe een normale gesteldheid binnen te gaan

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Geef een reactie

Neem contact op via Messenger