Wat is demonische bezetenheid? Wat zijn de uitingsvormen van demonische bezetenheid?

13 maart 2021

Relevante woorden van God:

Als er tegenwoordig iemand zou opstaan die tekenen en wonderen kan tonen, demonen kan uitwerpen, zieken kan genezen en vele wonderen kan verrichten en deze persoon beweert dat hij Jezus is die gekomen is, dan is er sprake van valse boze geesten die Jezus nabootsen. Vergeet dat niet! God doet hetzelfde werk niet nog een keer. Jezus’ fase van het werk is al voltooid en God zal die fase van het werk nooit opnieuw uitvoeren. Gods werk is onverenigbaar met de opvattingen van de mens; het Oude Testament voorspelde bijvoorbeeld de komst van een Messias, maar het bleek dat Jezus kwam, dus zou het niet kloppen dat er weer een andere Messias komt. Jezus is al een keer gekomen en het zou niet kloppen als Jezus deze keer weer kwam. Elk tijdperk heeft een eigen naam en elke naam wordt gekenmerkt door het tijdperk. Volgens de opvattingen van de mens moet God altijd tekenen en wonderen laten zien, moet Hij altijd de zieken genezen en demonen uitwerpen, en moet Hij altijd net zoals Jezus zijn, maar deze keer is God helemaal niet zo. Als God in de laatste dagen nog steeds tekenen en wonderen toonde en nog steeds demonen uitwierp en de zieken genas – als Hij precies hetzelfde als Jezus deed – dan zou God hetzelfde werk herhalen en zou het werk van Jezus geen betekenis of waarde hebben. God voert dus één fase van het werk uit in elk tijdperk. Zodra één fase van Zijn werk is voltooid, wordt die al spoedig nagebootst door boze geesten. Nadat Satan God op de voet gaat volgen, stapt God over op een andere methode. Zodra God een fase van Zijn werk heeft voltooid, wordt die nagebootst door boze geesten. Jullie moeten dit duidelijk inzien.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Gods huidige werk kennen

Sommigen zijn bezeten door een boze geest en roepen luidruchtig uit: “Ik ben God!” Toch worden ze uiteindelijk onthuld, want ze zitten fout in wat ze vertegenwoordigen. Ze vertegenwoordigen Satan en de Heilige Geest slaat geen acht op hen. Hoe hoog je jezelf ook verheft of hoe krachtig je ook roept, je blijft een schepsel en iemand die Satan toebehoort. Ik roep nooit uit: “Ik ben God, ik ben de geliefde Zoon van God!” Maar het werk dat ik doe, is Gods werk. Moet ik schreeuwen? Er is geen reden tot zelfverheffing. God doet Zijn eigen werk Zelf en heeft de mens niet nodig om Hem een status te verlenen of Hem een eretitel te geven: Zijn werk is voldoende om Zijn identiteit en status te vertegenwoordigen. Was Jezus vóór Zijn doop niet God Zelf? Was Hij niet het geïncarneerde vlees van God? Je kunt toch zeker niet zeggen dat Hij pas na het verkrijgen van een getuigenis de enige Zoon van God werd? Was er lang voordat Hij Zijn werk begon niet al een man die Jezus heette? Jij kunt geen nieuwe paden voortbrengen of de Geest vertegenwoordigen. Jij kunt het werk van de Geest of de woorden die Hij spreekt niet uiten. Jij kunt het werk van God Zelf niet doen en dat van de Geest kun je niet doen. De wijsheid, het wonder en de onvoorstelbaarheid van God, plus de totale gezindheid waarmee God de mens tuchtigt: jij bent niet in staat om dit alles onder woorden te brengen. Het zou dus zinloos zijn om te beweren dat je God bent; je zou dan alleen de naam maar niets van de inhoud hebben. God is Zelf gekomen, maar niemand herkent Hem, toch blijft Hij Zijn werk doen en vertegenwoordigt Hij daarbij de Geest. Of je Hem nu mens of God, de Heer of Christus noemt, of Haar zuster noemt, dat maakt niet uit. Maar het werk dat Hij doet, is dat van de Geest en vertegenwoordigt het werk van God Zelf. Het maakt Hem niet uit hoe mensen Hem noemen. Kan die naam Zijn werk bepalen? Hoe je Hem ook noemt, wat God aangaat is Hij het geïncarneerde vlees van de Geest van God; Hij vertegenwoordigt de Geest en wordt goed bevonden door de Geest. Als je geen ruimte kunt maken voor een nieuw tijdperk, een oud tijdperk niet kunt afsluiten, geen nieuw tijdperk kunt inluiden of nieuw werk kunt doen, kun je geen God genoemd worden!

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het mysterie van de vleeswording (1)

Er zijn mensen die, als alles in orde is, heel normaal zijn als ze met anderen spreken en interacties hebben. Ze doen niets slechts en lijken oprecht. Maar wanneer iedereen geconcentreerd zit te luisteren naar Gods woorden en biddend aan het lezen is tijdens een bijeenkomst, worden ze ineens ziek. Ze beginnen te schuimbekken, hun hele lijf trilt, er stromen tranen over hun wangen, en dan beginnen ze te praten, en ze zeggen maar één ding: “Ik wil dit niet horen. Ik wil dit niet horen.” Ze zijn helemaal van de wereld – wat is hier nu eigenlijk aan de hand? Ze zijn bezeten van een kwade geest. Waarom blijven ze deze woorden herhalen, als ze bezeten zijn van een kwade geest? Een normaal persoon zou er niet op komen, maar voor een kwade geest is het kristalhelder. Dit is de geest die in antichristen zit. Als je vraagt waarom ze zo slecht tegen de waarheid kunnen, dan zeggen ze dat dat niet waar is en blijven ze weigeren dit te erkennen. Maar in hun hart weten ze dat ze de waarheid niet liefhebben. Zolang ze niet Gods woorden lezen, lijken ze normaal in hun omgang met anderen. Dan weet je niet wat er in hen omgaat. Wanneer ze proberen Gods woorden te lezen, komen die woorden eruit: “Ik wil dit niet horen.” Hun natuur is ontmaskerd, en dit is wat ze zijn. Hebben Gods woorden hen uitgedaagd of hen onthuld, of hen getroffen op een pijnlijke plek? Niets van dat alles. Wat er is gebeurd is dat iedereen Gods woorden zit te lezen en dat zij dan zeggen dat ze dat niet willen horen. Zijn die mensen niet slecht? (Ja.) Wat betekent het om slecht te zijn? Dat betekent dat je zonder zichtbare reden iets afwijst, en positieve dingen afwijst zonder te weten waarom. Ze willen eigenlijk zeggen: “Zodra ik de woorden van God hoor, komen die woorden eruit; zodra ik iemand van God hoor getuigen, voel ik me vijandig, en ik heb geen idee waarom. Wanneer ik iemand zie die de waarheid nastreeft, of die de waarheid liefheeft, wil ik zo iemand uitdagen, ik wil zulke mensen altijd uitschelden, achter hun rug iets doen wat hen schaadt, ik wil hen vermoorden.” Ze zijn slecht omdat ze dit zeggen. In feite hebben antichristen van meet af aan nooit de geest gehad van een normaal persoon en hebben ze nooit normale menselijkheid gehad – dat is wat er werkelijk gaande is.

uit ‘Voor leiders en werkers is een pad kiezen van het grootste belang (5)’ in ‘Verslagen van de gesprekken van Christus’

Gedeelten uit preken en communicatie als referentie:

Mensen die door demonen worden bezeten zijn mensen die zijn geïnfiltreerd door boze geesten en door hen worden gecontroleerd. De belangrijkste manier waaruit dit blijkt is dat ze een psychologische stoornis hebben of op bepaalde momenten ontoerekeningsvatbaar zijn en het normale verstand volkomen kwijtraken. Ze geloven in God, maar zijn niet in staat de waarheid te aanvaarden en kunnen alleen een verstorende rol spelen. Dit is de reden dat ze, hoewel ze in God geloven, niet kunnen worden gered en verdreven moeten worden. De meerderheid van de mensen die door boze geesten worden bezeten functioneren als lakeien van Satan en verstoren het werk van God. Hieronder staan de tien belangrijkste uitingen:

1. Al degenen die zich als God of Christus voordoen, worden bezeten door boze geesten.

2. Al degenen die doen alsof ze de geest van een engel hebben, worden bezeten door boze geesten.

3. Al degenen die zich als een andere geïncarneerde God voordoen, worden bezeten door boze geesten.

4. Al degenen die zeggen dat Gods woorden hun eigen woorden zijn of anderen hun woorden laten behandelen als de woorden van God, worden bezeten door boze geesten.

5. Al degenen die doen alsof ze worden gebruikt door de Heilige Geest opdat anderen hen volgen en gehoorzamen, worden bezeten door boze geesten.

6. Al degenen die vaak in tongen praten, tongen interpreteren en allerlei soorten bovennatuurlijke visioenen kunnen zien, of die vaak op de zonden van anderen wijzen, worden bezeten door boze geesten.

7. Al degenen die vaak bovennatuurlijke stemmen van geesten of geluiden van geesten horen, of vaak geesten zien, en al degenen die duidelijk niet goed bij hun hoofd zijn, zijn bezeten door boze geesten.

8. Al degenen die niet meer normaal kunnen nadenken, regelmatig in waanzinnige termen spreken, vaak tot zichzelf spreken, onzin uitkramen of zeggen dat God hen heeft geïnstrueerd en dat de Heilige Geest hen heeft aangeraakt, zijn ook bezeten door boze geesten.

9. Al degenen die periodes van abnormaal gedrag doormaken, dwaas handelen, soms gek zijn en niet normaal met andere mensen kunnen spreken, zijn mensen die zijn bezeten door boze geesten.

10. Sommige mensen zijn over het algemeen behoorlijk normaal, maar kunnen gedurende een paar maanden, of een of twee jaar, worden geprikkeld en een geestelijke aandoening ontwikkelen. Tijdens hun aandoening zijn ze helemaal hetzelfde als degenen die zijn bezeten door demonen. Hoewel deze mensen soms normaal zijn, worden ze toch geclassificeerd als mensen die worden bezeten door boze geesten. (Wanneer iemand vroeger een geestelijke aandoening heeft gehad maar nu reeds vele jaren gezond is, dat hij de waarheid in zijn geloof begrijpt en aanvaardt en bepaalde veranderingen heeft ondergaan; dan zou hij niet meer worden geclassificeerd als iemand die wordt bezeten door boze geesten.)

Een mens die door demonen wordt bezeten, wordt volledig bezet en gecontroleerd door Satan, hij behoort tot Satan en is vervloekt.

uit ‘Werkregelingen’

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Geef een reactie

Neem contact op via Messenger