Prekenreeks: Streven naar het ware geloof | Wat is de incarnatie?

15 maart 2022

Tweeduizend jaar geleden, toen de Heer Jezus kwam preken en werken, hebben de voornaamste priesters, schriftgeleerden en farizeeërs van het Judaïsme bepaald dat Hij een gewoon mens was. Zij stelden alles in het werk om de Heer Jezus tegen te houden, te veroordelen en te lasteren, en tenslotte nagelden zij Hem aan het kruis, waarmee zij een gruwelijke misdaad begingen. Nu is Almachtige God verschenen en werkt Hij naar het evenbeeld van de Mensenzoon. Toch zijn er nog steeds veel mensen die geen kennis hebben van de geïncarneerde God, die Almachtige God behandelen als een gewoon mens, weigeren de ware weg te onderzoeken en Almachtige God krampachtig veroordelen en weerstand bieden. Zo begaan ze de misdaad van God opnieuw kruisigen. Waarom zijn beide incarnaties van God door de mens veroordeeld en verworpen? Omdat de mensen geen kennis hebben van God, niet begrijpen wat de waarheid is en het grote mysterie van de incarnatie nog minder begrijpen. Wat is de incarnatie dan precies? Hoe kunnen we de incarnatie begrijpen? In deze aflevering van ‘Streven naar het ware geloof’ gaan we samen op zoek naar de waarheid zodat we het mysterie van de incarnatie kunnen begrijpen.

De Kerk van Almachtige God: https://nl.godfootsteps.org/

Evangelie van de komst van het Koninkrijk: https://nl.kingdomsalvation.org/

【De bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger