Dagelijkse woorden van God: Intrede in het leven | Fragment 533

07 september 2020

Wat is de invloed van de duisternis? De ‘invloed van de duisternis’ is de invloed van Satan, die mensen bedriegt, verderft, bindt en in zijn macht heeft; de invloed van Satan, een invloed die een aura van de dood heeft. Al degenen die onder Satans domein leven zijn gedoemd te vergaan.

Hoe kun je aan de invloed van de duisternis ontsnappen na het geloof in God te hebben gewonnen? Nadat je oprecht tot God hebt gebeden, keert je hart volledig tot Hem. Op dit punt wordt je hart bewogen door Gods geest, ben je bereid om jezelf volledig te geven, en op dit moment ben je ontsnapt aan de invloed van de duisternis. Als alles wat de mens doet aangenaam is voor God en in overeenstemming is met Zijn vereisten, dan is hij iemand die leeft in Gods woorden, en is hij iemand die leeft onder de zorg en bescherming van God. Als mensen niet in staat zijn Gods woorden te praktiseren, Hem altijd voor de gek houden, op een plichtmatige manier met Hem omgaan en niet in Zijn bestaan geloven, leven ze allemaal onder de invloed van de duisternis. Mensen die de redding van God niet hebben ontvangen, leven allemaal onder het domein van Satan, dat wil zeggen, ze leven allemaal onder de invloed van de duisternis. Degenen die niet in God geloven, leven onder het domein van Satan. Zelfs degenen die in het bestaan van God geloven, hoeven niet noodzakelijk in het licht van God te leven, want degenen die in Hem geloven, hoeven niet noodzakelijkerwijs naar Gods woorden te leven, en ze hoeven niet noodzakelijk mensen te zijn die in staat zijn om God te gehoorzamen. De mens gelooft alleen in God, en vanwege zijn falen om God te kennen, leeft hij nog steeds binnen de oude regels, levend in dode woorden, levend in een leven dat donker en onzeker is, niet volledig gezuiverd door God of volledig gewonnen door God. Daarom, hoewel het vanzelfsprekend is dat degenen die niet in God geloven, onder de invloed van de duisternis leven, kunnen zelfs degenen die in God geloven, nog steeds onder die invloed leven, want de Heilige Geest heeft geen werk in hen verricht. Degenen die de gratie van God of de genade van God niet hebben ontvangen, en zij die het werk van de Heilige Geest niet kunnen zien, leven allemaal onder de invloed van de duisternis; zij die alleen de genade van God genieten maar Hem niet kennen, leven ook meestal onder de invloed van de duisternis. Als een mens in God gelooft en toch het grootste deel van zijn leven onder de invloed van de duisternis doorbrengt, heeft het bestaan van deze mens zijn betekenis verloren, om nog maar te zwijgen over degenen die niet in het bestaan van God geloven.

Allen die Gods werk niet kunnen accepteren of die Gods werk accepteren maar niet in staat zijn om aan Zijn eisen te voldoen, leven onder de invloed van de duisternis; alleen zij die de waarheid nastreven en in staat zijn om aan Gods eisen te voldoen, zullen zegeningen van Hem ontvangen en alleen zij zullen aan de invloed van de duisternis ontsnappen. Mensen die niet zijn vrijgelaten, die altijd worden beheerst door bepaalde dingen en niet in staat zijn om hun hart aan God te geven, zijn mensen die onder de slavernij van Satan zijn en die leven onder een aura van de dood. Degenen die ontrouw zijn aan hun eigen plichten, ontrouw aan Gods opdracht en degenen die hun functie niet vervullen in de kerk, leven onder de invloed van de duisternis. Degenen die opzettelijk het kerkleven verstoren, die opzettelijk relaties tussen de broeders en zusters vernietigen, of hun eigen kliek vormen, leven nog dieper onder de invloed van de duisternis; ze leven onder de slavernij van Satan. Degenen die een abnormale relatie met God hebben, die altijd extravagante verlangens hebben, die altijd een voordeel willen behalen, en die nooit transformatie zoeken in hun gezindheid, zijn mensen die leven onder de invloed van de duisternis. Degenen die altijd slordig zijn, niet serieus zijn in hun beoefening van de waarheid, en die niet proberen de verlangens van God te bevredigen, maar alleen hun eigen vlees bevredigen, zijn ook mensen die leven onder de invloed van de duisternis en gehuld in de dood. Degenen die zich bezighouden met leugenachtigheid en misleiding bij het verrichten van werk voor God, die op een plichtmatige manier met God omgaan, die God bedriegen, en die altijd aan zichzelf denken zijn mensen die onder de invloed van de duisternis leven. Allen die God niet oprecht kunnen liefhebben, die de waarheid niet nastreven, en die zich niet richten op het transformeren van hun gezindheid leven onder de invloed van de duisternis.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Ontsnap aan de invloed van de duisternis, en je zult door God gewonnen worden

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger