Dagelijkse woorden van God: Intrede in het leven | Fragment 519

02 september 2020

De mens ervaart God, kent zichzelf, bevrijdt zichzelf van zijn verdorven gezindheid en zoekt een groei in het leven, alles ter wille van het kennen van God. Als je alleen maar probeert jezelf te kennen en te stellen hebt met je eigen verdorven gezindheid, en geen kennis hebt van wat voor werk God doet met de mens, hoe groot Zijn redding is, of hoe je God ervaart en getuigt van de daden van God, dan is je ervaring dwaas. Als je denkt dat het in praktijk kunnen brengen van de waarheid en kunnen verdragen, inhoudt dat je leven volwassen is geworden, betekent dit dat je de ware zin van het leven nog steeds niet begrijpt en nog steeds Gods doel in het vormen van de mens niet begrijpt. Op een dag, wanneer je in de religieuze kerken bent, tussen leden van de ‘Repentance Church’ of de ‘Life Church’, zul je veel vrome mensen tegenkomen wier gebeden visioenen bevatten, en die zich aangeraakt voelen en woorden hebben om hen te begeleiden in hun zoektocht naar het leven. Bovendien zijn ze in veel zaken in staat om te verdragen en zichzelf prijs te geven, niet geleid door het vlees. Op dat moment zul je niet in staat zijn om het verschil te zien: je zult geloven dat alles wat ze doen goed is, dat het de natuurlijke uiting van leven is, en dat het jammer is dat de naam waarin ze geloven verkeerd is. Zijn dergelijke overtuigingen niet dwaas? Waarom wordt er gezegd dat veel mensen geen leven hebben? Omdat zij God niet kennen en er wordt gezegd dat zij geen God hebben en geen leven hebben. Als jouw geloof in God een bepaald punt bereikt, waarop je in staat bent om de daden van God, de realiteit van God en elke fase van Gods werk grondig te kennen, dan ben je bezeten van de waarheid. Als je het werk en de gezindheid van God niet kent, ontbreekt het je nog steeds aan ervaring. Hoe Jezus die fase van Zijn werk uitvoerde, hoe deze fase wordt uitgevoerd, hoe God Zijn werk deed in het Tijdperk van Genade en wat voor werk er werd gedaan, welk werk er in deze fase wordt gedaan – als je geen grondige kennis hebt van deze dingen, dan zul je je nooit verzekerd en zeker voelen. Als je na een periode van ervaring in staat bent om het werk van God en elke stap van Gods werk te kennen, en een grondige kennis hebt van de doelen van Gods woorden, en waarom zoveel woorden die door Hem zijn gesproken niet zijn vervuld, dan kun je op je gemak rusten en moedig de weg volgen, vrij van zorgen of raffinering. Jullie zouden moeten zien wat God gebruikt om zoveel werk van Hem te volbrengen. Hij gebruikt de woorden die Hij spreekt, raffineert de mens en transformeert de opvattingen van de mens door vele soorten woorden. Al het leed dat jullie hebben doorstaan, alle raffinering die jullie hebben ervaren, de behandeling die jullie in jezelf hebben aanvaard, de verlichting die jullie hebben ervaren – dit is allemaal bereikt met behulp van de woorden die God sprak. Vanwege wat volgt de mens God? Vanwege de woorden van God! De woorden van God zijn diep mysterieus en kunnen het hart van de mens raken, dingen diep in het hart van de mens onthullen, hem dingen laten weten die in het verleden zijn gebeurd en hem in de toekomst laten kijken. En zo verdraagt de mens het lijden vanwege Gods woorden en wordt hij vervolmaakt door Gods woorden, en pas dan volgt de mens God. Wat de mens in deze fase zou moeten doen is de woorden van God aanvaarden, en ongeacht of hij vervolmaakt of geraffineerd is, doorslaggevend zijn de woorden van God; dit is het werk van God en dit is het visioen dat de mens vandaag de dag zou moeten kennen.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Alleen zij die God kennen, kunnen een getuigenis van God afleggen

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger