Dagelijkse woorden van God: De drie werkfasen | Fragment 24

11 augustus 2020

Na het werk van Jehova, is Jezus vlees geworden om Zijn werk onder de mensen te verrichten. Zijn werk stond niet op zichzelf, maar bouwde voort op het werk van Jehova. Het was het werk van een nieuw tijdperk: God had het Tijdperk van de Wet afgesloten. Zo zette God Zijn werk, nadat het werk van Jezus was voleindigd, voort in het tijdperk dat daarna kwam omdat het hele management van God voortdurend verder gaat. Als het oude tijdperk verstrijkt, wordt dit vervangen door een nieuw tijdperk en nadat het oude werk is voltooid zal een nieuw werk het management van God voortzetten. Deze vleeswording is de tweede vleeswording van God, die volgt op de voltooiing van Jezus’ werk. Natuurlijk staat deze vleeswording niet op zichzelf: het is de derde fase in het werk na het Tijdperk van de Wet en het Tijdperk van Genade. Elke nieuwe fase in het werk van God brengt altijd een nieuw begin en een nieuw tijdperk met zich mee. Er vinden dus ook bijbehorende veranderingen plaats in de gezindheid van God, in Zijn werkwijze, in de plaats van Zijn werk en in Zijn Naam. Het is dan ook geen wonder dat de mens het werk van God in het nieuwe tijdperk moeilijk kan aanvaarden. Maar hoe Hij ook wordt tegengewerkt door de mens, toch doet God altijd Zijn werk en leidt Hij de gehele mensheid verder. Toen Jezus in de wereld kwam, bracht Hij het Tijdperk van Genade en maakte Hij een einde aan het Tijdperk van de Wet. In de laatste dagen werd God nogmaals vlees. Toen Hij dit keer in het vlees kwam, maakte Hij een einde aan het Tijdperk van Genade en bracht Hij het Tijdperk van het Koninkrijk. Allen die de tweede vleeswording van God aanvaarden, worden in het Tijdperk van het Koninkrijk ingeleid en kunnen de leiding van God persoonlijk aanvaarden. Jezus deed veel werk onder de mens, maar voltooide alleen de verlossing van alle mensen en werd het zondoffer van de mens. Hij ontdeed de mens niet van zijn verdorven gezindheid. Om de mens volledig van de invloed van Satan te redden, moest Jezus niet alleen de zonden van de mensheid als zondoffer op Zich nemen, maar moest God ook nog belangrijker werk uitvoeren om de mens volledig te ontdoen van zijn gezindheid die door Satan was verdorven. Daarom keerde God nadat de zonden van de mensen waren vergeven terug in het vlees om de mens naar een nieuw tijdperk te leiden. Hij begon het werk van tuchtiging en oordeel, waardoor de mens in een hogere sfeer terechtkwam. Iedereen die zich aan Zijn heerschappij onderwerpt, zal een hogere waarheid genieten en een rijkere zegen ontvangen. Ze zullen echt in het licht leven en de waarheid, de weg en het leven verkrijgen.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Voorwoord

Christus van de laatste dagen heeft het Tijdperk van het Koninkrijk gebracht

Vers 1

Toen Jezus naar de wereld kwam voltooide Hij het Tijdperk der Wet en bracht het Tijdperk van Genade. In de laatste dagen werd God nogmaals vlees, Hij voltooide het Tijdperk van Genade en bracht het Tijdperk van het Koninkrijk. Wie de tweede incarnatie van God aanvaardt, wordt het Koninkrijkstijdperk in geleid en aanvaardt Gods leiding.

Refrein

Na vergeving van zonden voor de mens, keerde God terug in het vlees als een gids. Hij leidt hem het nieuwe tijdperk in. Hij begon het werk van oordeel zo bracht Hij hem naar een hoger rijk. Wie zich onderwerpt, geniet hogere waarheid, ontvangt veel grotere zegens en hij leeft waarlijk in het licht. Hij verwerft waarheid, leven en weg.

Vers 2

Jezus deed veel werk onder de mens. Verlossing van de hele mensheid was het enige werk dat Hij voltooide. Hij werd zondoffer van de mens, maar ontdeed de mens niet van zijn verdorven gezindheid, al zijn verdorvenheid. Om de mens te redden van Satan droeg Jezus de zonden van de mens, maar Gods grotere werk is vereist om de mens te bevrijden van de verdorvenheid van Satan.

Refrein

Na vergeving van zonden voor de mens, keerde God terug in het vlees als een gids. Hij leidt hem het nieuwe tijdperk in. Hij begon het werk van oordeel zo bracht Hij hem naar een hoger rijk. Wie zich onderwerpt, geniet hogere waarheid, ontvangt veel grotere zegens en hij leeft waarlijk in het licht. Hij verwerft waarheid, leven en weg.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Voorwoord

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger