Dagelijkse woorden van God: Gods werk kennen | Fragment 170

03 september 2020

Het geheel van Gods gezindheid is geopenbaard in de loop van het zesduizendjarige managementplan. Het is niet alleen geopenbaard in het Tijdperk van Genade, noch alleen in het Tijdperk van de Wet en zelfs nog minder alleen in deze periode van de laatste dagen. Het werk van de laatste dagen vertegenwoordigt oordeel, toorn en tuchtiging. Het werk dat in de laatste dagen wordt verricht is geen vervanging voor het werk van het Tijdperk van de Wet of voor het Tijdperk van Genade. De drie werkfases vormen echter samen één entiteit en ze zijn allemaal het werk van één God. De uitvoering van dit werk is vanzelfsprekend verdeeld in afzonderlijke tijdperken. Het werk dat in de laatste dagen wordt verricht brengt alles tot een einde; het werk dat in het Tijdperk van de Wet wordt verricht is het werk van de aanvang; en het werk in het Tijdperk van Genade is het werk van verlossing. Wat betreft de visies van het werk van dit gehele zesduizendjarige managementplan is niemand in staat om inzicht of begrip te verwerven en blijven deze visies raadsels. In de laatste dagen wordt alleen het werk van het woord verricht om het Tijdperk van het Koninkrijk aan te kondigen, maar het is niet representatief voor alle tijdperken. De laatste dagen zijn niet meer dan de laatste dagen en niet meer dan het Tijdperk van het Koninkrijk, die het Tijdperk van Genade en het Tijdperk van de Wet niet vertegenwoordigen. Het is eenvoudigweg gedurende de laatste dagen dat al het werk van het zesduizendjarige managementplan aan jullie geopenbaard wordt. Dit is de onthulling van het mysterie. Dit is het soort mysterie dat door geen mens kan worden onthuld. Ongeacht hoe groot het inzicht van de mens in de Bijbel ook is, het blijven alleen maar woorden, want de mens begrijpt de essentie van de Bijbel niet. Door het lezen van de Bijbel kan de mens wellicht enkele waarheden bevatten, een aantal woorden uitleggen of enkele beroemde passages en hoofdstukken onderwerpen aan zijn bekrompen onderzoek, maar hij zal de betekenis die in deze woorden gelegen is nooit uit kunnen puzzelen, want al wat men ziet, zijn dode woorden, niet de taferelen van het werk van Jehova en Jezus. De mens kan het mysterie van dit werk op geen enkele manier ontrafelen. Het mysterie van het zesduizendjarige managementplan is dus het grootste mysterie, het diepst verborgen en geheel ondoorgrondelijk voor de mens. Niemand kan rechtstreeks de wil van God begrijpen, tenzij Hij dit Zelf aan de mens uitlegt en openbaart. Anders blijven deze dingen voor altijd raadsels voor de mens en verzegelde mysteries. Maak je niet druk over mensen uit de religieuze gemeenschap. Als het vandaag niet aan jullie was verteld, hadden jullie het ook niet begrepen. Dit werk van zesduizend jaar is raadselachtiger dan al de profetieën van de profeten. Het is het grootste mysterie vanaf de schepping tot aan het heden en niemand van de profeten door de eeuwen heen heeft het ooit kunnen doorgronden, want dit mysterie wordt pas in het laatste tijdperk onthuld en is nooit eerder geopenbaard. Als jullie dit mysterie kunnen bevatten en als jullie het in zijn geheel kunnen ontvangen, dan zullen alle religieuze mensen door dit mysterie verslagen worden. Alleen dit is de grootste van alle visies. De mens is er het meest op gespitst om dit te bevatten, maar het is tevens het meest onduidelijk voor hem. Toen jullie je in het Tijdperk van Genade bevonden, wisten jullie niet waar het door Jezus of Jehova verrichte werk over ging. Mensen begrijpen niet waarom Jehova wetten heeft ingesteld, waarom Hij de grote massa vroeg om zich aan de wetten te houden of waarom de tempel moest worden gebouwd. Nog minder begrepen de mensen waarom de Israëlieten uit Egypte werden geleid in de woestijn en daarna verder naar Kanaän. Deze kwesties werden tot aan deze dag niet geopenbaard.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het mysterie van de vleeswording (4)

De drie werkfasen worden door één God uitgevoerd

Vers 1

Gods gezindheid is volledig onthuld in het Tijdperk van Genade, de Wet en de laatste dagen, tijdens het zesduizend jaar lange managementplan. Het werk van de laatste dagen is veroordeling, toorn en tuchtiging. Het werk begon in het Tijdperk van de Wet. Verlossing kwam in het Tijdperk van Genade. En het werk gedaan in de laatste dagen brengt alles tot een einde. Begrijp dat de drie fasen van werk, in verschillende tijden en locaties, duidelijk het werk zijn van één God, één Geest. En al wie hen scheidt, is tegen Hem.

Vers 2

Het werk gekozen om in de laatste dagen te doen, vervangt het werk uit het Tijdperk van de Wet en Genade niet. Maar de drie vormen één geheel. Zij worden gedaan door God, maar in verschillende tijden. Het werk begon in het Tijdperk van de Wet. Verlossing kwam in het Tijdperk van Genade. En het werk gedaan in de laatste dagen brengt alles tot een einde. Begrijp dat de drie fasen van werk, in verschillende tijden en locaties, duidelijk het werk zijn van één God, één Geest. En al wie hen scheidt, is tegen Hem.

Vers 3

Van Jehova's werk tot Jezus tot nu, vormen drie fasen in een doorlopende draad het volledige gamma van Gods managementplan, zijn al het werk dat door één God wordt gedaan. Sinds de schepping van de wereld, heeft God de mens altijd gered. Hij is het begin, het einde, de eerste en laatste, degene met wie een tijdperk begint en eindigt. Het werk begon in het Tijdperk van de Wet. Verlossing kwam in het Tijdperk van Genade. En het werk gedaan in de laatste dagen brengt alles tot een einde. Begrijp dat de drie fasen van werk, in verschillende tijden en locaties, duidelijk het werk zijn van één God, één Geest. En al wie hen scheidt, is tegen Hem.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het mysterie van de vleeswording (4)

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger