Dagelijkse woorden van God: Intrede in het leven | Fragment 423

18 september 2020

De waarheid die de mens moet bezitten, is te vinden in het woord van God, en het is een waarheid die het gunstigst en nuttigst is voor de mensheid. Het is het medicijn en de voeding die jullie lichaam nodig heeft, iets wat de mens helpt zijn normale menselijkheid terug te krijgen. Het is een waarheid waarmee de mens moet zijn uitgerust. Hoe meer jullie Gods woord in praktijk brengen, hoe sneller jullie leven tot bloei zal komen en hoe duidelijker de waarheid zal worden. Naarmate jullie gestalte groeit, zullen jullie dingen van de geestelijke wereld duidelijker zien, en zullen jullie meer kracht hebben om over Satan te zegevieren. Veel van de waarheid die jullie niet begrijpen, zal duidelijk worden gemaakt wanneer jullie het woord van God in praktijk brengen. De meeste mensen vinden het genoeg alleen maar de tekst van Gods woord te begrijpen en zijn erop gericht zich uit te rusten met doctrines, in plaats van hun ervaring in de praktijk te verdiepen. Maar is dat niet de weg van de farizeeën? Hoe kan dan de zinsnede ‘Het woord van God is leven’ echt zijn voor hen? Iemands leven kan niet groeien door eenvoudigweg Gods woord te lezen; het kan alleen groeien wanneer het woord van God in praktijk wordt gebracht. Als je gelooft dat het begrijpen van Gods woord het enige is wat nodig is om leven en gestalte te hebben, is je begrip verwrongen. Van een echt begrip van Gods woord is sprake wanneer je de waarheid in praktijk brengt, en je moet begrijpen dat Gods woord ‘uitsluitend begrepen kan worden door de waarheid in praktijk te brengen’. Vandaag kun je, na het lezen van het woord van God, alleen maar zeggen dat je Gods woord kent, maar je kunt niet zeggen dat je het begrijpt. Sommigen zeggen dat de enige manier om de waarheid in praktijk te brengen is om deze eerst te begrijpen, maar dit klopt slechts deels en is beslist niet helemaal juist. Voordat je kennis hebt van een waarheid, heb je die waarheid niet ervaren. Voelen dat je iets begrijpt wat je in een preek hoort, is geen werkelijk begrip – dit is alleen maar bezit nemen van de letterlijke woorden van de waarheid, en het is niet hetzelfde als het begrijpen van de ware betekenis die daarin ligt. Alleen maar een oppervlakkige kennis van de waarheid hebben betekent niet dat je die werkelijk begrijpt of er kennis van hebt; de ware betekenis van de waarheid komt voort uit de ervaring ervan. Daarom kun je de waarheid alleen begrijpen wanneer je die ervaart; pas dan kun je de verborgen delen ervan bevatten. Je ervaring verdiepen is de enige manier om de connotaties te bevatten en de kern van de waarheid te begrijpen. Daarom kun je overal heen met de waarheid, maar als er geen waarheid in je is, overweeg dan niet om zelfs maar je familieleden te overtuigen, laat staan religieuze mensen. Zonder de waarheid ben je als dwarrelende sneeuwvlokken, maar met de waarheid kun je vrij en blij zijn en kan niemand je aanvallen. Hoe sterk een theorie ook is, deze kan de waarheid niet overwinnen. Met de waarheid kan de wereld zelf worden omgekeerd en kunnen bergen en zeeën worden bewogen, terwijl een gebrek aan de waarheid ervoor kan zorgen dat sterke stadsmuren tot puin worden afgebroken door maden. Dit is een overduidelijk feit.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Wanneer je de waarheid eenmaal begrijpt, moet je die in praktijk brengen

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger