De verantwoordelijkheden van leiders en werkers (19) Sectie twee

B. De principes voor het aanpakken van kwaadaardige mensen die de kerkverkiezingen manipuleren

Wanneer er sprake is van kwaadaardige mensen die verkiezingen manipuleren, is het noodzakelijk een herverkiezing te houden. Hoe moet dit in de praktijk worden gebracht? (De verkiezingsresultaten moeten ongeldig worden verklaard en er moet een herverkiezing worden gehouden.) Dat is één manier. De interne informatie over hoe deze verkiezing door kwaadaardige mensen werd gemanipuleerd, moet openbaar worden gemaakt, zodat iedereen weet hoe het verkiezingsproces is verlopen en hoe de resultaten tot stand zijn gekomen. Nadat deze interne informatie bekend is geworden, moeten de verkiezingsresultaten ongeldig worden verklaard en moet er een herverkiezing worden gehouden. Een dergelijke verkiezing mag niet worden goedgekeurd door een meerderheid van Gods uitverkorenen; en het maakt niet uit wie er is gekozen – de resultaten kunnen niet worden aanvaard. Onder normale omstandigheden kunnen, door over de waarheid te communiceren en de ware toedracht bloot te leggen, de verkiezingsresultaten worden verworpen en kan er een herverkiezing worden gehouden. Maar soms, in bepaalde speciale omstandigheden, is het zo dat maar een klein deel van de mensen erachter komt dat de verkiezingsresultaten zijn gemanipuleerd door dienaren van Satan en dat de gekozen persoon absoluut het werk niet kan doen en slechts een marionet is. Omdat de meerderheid in de kerk is misleid door de kwaadaardige mensen en nog steeds aan de kant van de dienaren van Satan staat, terwijl slechts een minderheid enig onderscheidingsvermogen heeft en de ware toedracht kent – en niemand deze minderheid gelooft of naar hen luistert wanneer ze zich uitspreken – staan ze er alleen voor, staan ze machteloos en ontbreekt het ze fundamenteel aan de kracht om de situatie te keren. In zulke omstandigheden wil je misschien de ware toedracht van de manipulatie van de verkiezing blootleggen, maar is het niet gemakkelijk om de situatie duidelijk te doorgronden. Wat kunnen jullie in dat geval doen, behalve het te melden aan de leiders en werkers op een hoger niveau? Als je doorgaat met het kerkleven, zul je worden buitengesloten. Bijeenkomsten bijwonen in een andere kerk lijkt niet gepast, aangezien de mensen daar niet zomaar een vreemde kunnen opvangen. Dit plaatst je werkelijk in een dilemma! Je ziet dat de gekozen kerkleider een slechte menselijkheid heeft, een duivel is en iemand die niet gekozen had mogen worden. Je wordt dus al boos als je diegene ziet. Naar bijeenkomsten gaan voelt ongemakkelijk, maar niet gaan is geen optie. Als je niet gaat en je relatie met de kerk verbreekt, verlies je je kerkleven, en dat is iets wat je niet kunt doen. Is er dan een goede oplossing voor dit probleem? Dit vereist wijsheid. Wat zou het gevolg zijn als je hen onbezonnen ontmaskert? Die mensen zouden zich kunnen verenigen om je te onderdrukken, je weg te jagen, of als het echt slecht uitpakt, zouden ze je zelfs kunnen verwijderen, waardoor je het slachtoffer wordt van onrecht. Dit is het meest waarschijnlijke gevolg. Wat is dan de beste oplossing? (De krachten bundelen met enkele broeders en zusters die onderscheidingsvermogen hebben en al het bewijs verzamelen over de slechte daden van deze mensen die de verkiezing heimelijk manipuleren. Het melden aan de leiders en werkers van een hoger niveau, en ook snel over de waarheid communiceren met de misleide broeders en zusters om hen terug te winnen.) Wordt dit als een goede oplossing beschouwd? Is het goed om zulke dingen overhaast te doen? Wat is het gevolg van overhaasting? (Het maakt de kans groot dat je onbedoeld de vijand waarschuwt.) Wanneer je dit soort zaken tegenkomt, ben je dan bang of nerveus? Zou je bang of nerveus moeten zijn? (Nee.) Theoretisch gezien zou je niet bang moeten zijn – dit is wat je rationaliteit je vertelt. Maar hoe is het voor mensen in de praktijk? Het meest cruciale is of mensen de waarheid begrijpen. Als mensen de waarheid niet begrijpen en alleen hun vastberadenheid hebben, zullen ze vanbinnen nog steeds bang zijn. Wanneer je bang bent, is het dan gemakkelijk om resultaten te boeken, ongeacht wat je doet of hoe je het doet? (Nee.) In wat voor gesteldheid verkeer je wanneer je bang bent? Je vreest de macht van deze mensen, je bent bang dat ze erachter zullen komen dat je hen hebt doorzien en op je hoede voor hen bent, en je bent bang dat ze je zullen onderdrukken en buitensluiten wanneer ze zien dat je niet aan hun kant staat, en je uiteindelijk uit de kerk zullen verwijderen. Je zult deze zorgen in je hart hebben. Wanneer je zulke zorgen hebt, kun je dan over wijsheid, moed en de middelen beschikken om met deze mensen om te gaan, de problemen die zij hebben veroorzaakt op te lossen, of hun slechte daden te ontmaskeren zodat de broeders en zusters onderscheidingsvermogen hebben en niet worden misleid? Wat is de meest geschikte manier om te handelen? Wanneer je bang bent, verkeer je dan niet in een zwakke toestand? Allereerst ben je zwak en passief. Enerzijds heb je geen sterk geloof in God, en anderzijds denk je: ‘Het is deze kwaadaardige mensen dus gelukt. Hoe kan het dat ik nu de enige ben die deze zaak doorziet? Hebben anderen enig onderscheidingsvermogen? Als ik anderen over de ware situatie vertel, zullen ze me dan geloven? Als ze me niet geloven, zullen ze me dan verraden? Als ze zich allemaal verenigen om mij aan te pakken, en ik sta er alleen voor en ben machteloos, zullen die kwaadaardige mensen dan niet allerlei excuses vinden om mij te verwijderen?’ Zul je niet zulke zorgen hebben? Wanneer je deze zorgen hebt, hoe kun je dan met die mensen omgaan? Hoe kun je op de meest passende en meest wijze manier met hen omgaan? Heb je op dat moment geen enkele richting of pad om te volgen? Om precies te zijn, wanneer je op je bangst en zwakst bent, ben je simpelweg niet in staat om met hen de strijd aan te gaan of met hen om te gaan en de problemen die zij hebben veroorzaakt aan te pakken. Wat is dan de beste aanpak voor jou op dat moment? Is het om het initiatief te nemen en als eerste toe te slaan, hen te confronteren en hun slechte daden te ontmaskeren om jezelf te beschermen? Is deze methode gepast? (Nee.) Waarom is het niet gepast? Omdat je niet hebt doordacht hoe je moet handelen, je hun essentie niet kunt doorgronden en je niet weet hoe je hen moet ontmaskeren, laat staan of degenen die misleid zijn de waarheid kunnen aanvaarden en van koers kunnen veranderen. Je weet niets van al deze verschillende zaken en het is je onduidelijk wat de meest voordelige en effectieve oplossing voor jou is. Hoewel je nog niet een bepaald niveau van negativiteit hebt bereikt, is je huidige toestand er op zijn minst een van zwakte en vrees, en innerlijk heb je veel zorgen. Dit zijn kortom de feiten, of deze zorgen nu terecht zijn of worden veroorzaakt door je zwakte en vrees. Wanneer deze feiten zich voordoen, is de beste oplossing om te leren wachten en niets te doen. Wat betekent het om niets te doen? Het betekent niet overhaast de ware toedracht van de verkiezing onthullen aan degenen die zijn misleid, en niet haastig in verzet komen tegen de nieuw gekozen kerkleiders of de groep mensen die de verkiezing heeft gemanipuleerd en verstoord. Ontmasker hen niet; op dit moment moet je leren wachten. Sommige mensen zeggen: “Wachten is zo passief; hoe lang moet ik wachten?” Je hoeft niet te lang te wachten. Terwijl je wacht, kom je voor God om te bidden, Gods woorden te lezen en de waarheid te zoeken. In zulke omstandigheden, wanneer je op je bangst en zwakst bent, zijn je gebeden het meest echt en oprecht. Je hebt God nodig om je te leiden en te beschermen; je moet op God vertrouwen. Terwijl je bidt, zal je vrees beetje bij beetje afnemen totdat die verdwenen is. Wanneer je vrees verdwenen is, zul je dan ook niet minder zwak zijn? (Ja.) Je zult ook steeds minder zorgen hebben. Deze vrees, zwakheden en zorgen verdwijnen niet zomaar; veeleer zul je tijdens dit veranderingsproces geleidelijk aan bepaalde dingen gaan begrijpen. Welke dingen zul je gaan begrijpen? Enerzijds zul je weten hoe je met deze mensen moet omgaan, wie je eerst moet ontmaskeren, en hoe je moet spreken en handelen op een manier die het werk van Gods huis ten goede komt. Anderzijds zul je de aard van het gedrag van deze mensen kennen. Hoe ga je deze dingen begrijpen? Het is door het zoeken van de waarheid tijdens je wachtproces dat je ze geleidelijk aan gaat begrijpen. Wanneer je dit duidelijk ziet, zul je vanzelf nadenken over hoe je wijsheid moet toepassen, met wie het gepast is om te praten, en hoe je moet spreken op een manier die hen raakt, die hen de feiten laat weten over kwaadaardige mensen die de verkiezing manipuleren, en die hen in staat stelt van koers te veranderen, de ware aard te onderscheiden van degenen die de verkiezing hebben gemanipuleerd en verstoord, en te onderscheiden wat voor soort mensen de zogenaamd gekozen leiders werkelijk zijn. Je zult dit soort wijsheid bezitten, en je handelingen zullen ook methodisch zijn. Hoe komen deze positieve resultaten dan tot stand? Ze worden je allemaal door God geschonken tijdens je wachtproces. Sommige ervan zijn het resultaat van het werk en de verlichting van de Heilige Geest, en andere laat God je zien en begrijpen in Zijn woorden. Gods woorden zeggen dat je niet onvoorbereid de strijd moet aangaan. Wat betekent dit? Het betekent dat, of je nu tegen Satan strijdt of de slechte daden van Satans dienaren ontmaskert, hoe je ook de strijd met Satan aangaat, je zelf sterk moet zijn, de waarheidsprincipes moet begrijpen en in staat moet zijn de essentie en de slechte daden van Satan en de kwaadaardige mensen te doorgronden en hen vervolgens te ontmaskeren. Alleen door dit te doen, zul je uiteindelijk goede resultaten behalen. Zullen je vrees, zwakheden en zorgen niet minder intens en minder uitgesproken worden zodra je deze dingen begrijpt? Je zult je niet langer zo bang voelen. Deze gevoelens die je hebt, zullen geleidelijk veranderen; je zult merken dat je niet zo zwak bent als toen de situatie zich voor het eerst voordeed. In plaats daarvan zul je je wat sterker en zelfverzekerder voelen dan voorheen, en zul je weten wat je moet doen. Bid op dat moment opnieuw tot God en vraag Hem de juiste gelegenheid voor te bereiden, en kom dan in actie. Meld de situatie aan de leiders en werkers van een hoger niveau, en communiceer tegelijkertijd met degenen die een goede menselijkheid hebben en oprecht in God geloven, maar die misleid en op een dwaalspoor zijn gebracht omdat ze de waarheid niet begrepen, en onthul hun de interne informatie over de kwaadaardige mensen die de verkiezing manipuleren. Zodra je een of twee van deze mensen hebt overtuigd, zal je vrees in wezen verdwijnen. Je zult je realiseren dat dit alles niet kan worden gedaan door te vertrouwen op menselijke kracht, en nog veel minder door te vertrouwen op onstuimigheid; je kunt niet vertrouwen op een plotselinge impuls of woede, of op een tijdelijk, zogenaamd gevoel van gerechtigheid – dat is allemaal nutteloos. God zal de juiste tijd voor je voorbereiden en zal je verlichten over wat je moet zeggen, en op basis van wat je begrijpt, zal Hij je stap voor stap leiden en je een pad geven om te volgen. Vanaf het begin, toen je zwak en angstig was, tot het zoeken en begrijpen van de principes en het pad – gedurende deze periode kun je nog steeds normaal met deze kwaadaardige mensen omgaan. Tijdens normale interacties zijn de gedachten van mensen niet leeg; ze hebben hun eigen gedachten. Terwijl je zoekt en bidt, observeer je deze mensen. Wat observeer je? Je kijkt naar wat voor pad ze precies bewandelen en wat hun essentie werkelijk is. Als wat ze zeggen juist is en overeenkomt met de principes van het werk van de kerk, kun je naar hen luisteren; als wat ze zeggen het werk van de kerk verstoort en hindert, kun je een excuus vinden om niet te luisteren of om tijd te rekken, en op een wijze manier ‘vriendschappelijk’ met hen omgaan zonder dat ze verdenkingen gaan koesteren. Terwijl je ‘vriendschappelijk’ met hen omgaat, verzamel je bewijs van hun slechte daden. Je onderscheidt hen op basis van hun verschillende handelingen en drogredenen die de waarheidsprincipes schenden, en zo bevestig je verder dat deze mensen dienaren van Satan zijn. Door op deze manier te beoefenen kun je voorkomen dat je door hen wordt beperkt, terwijl je toch ook je verantwoordelijkheid en plicht vervult – dit is wat een wijs persoon doet. Alleen degenen met menselijkheid, wijsheid en liefde voor de waarheid kunnen het juiste pad bewandelen. Bij mensen zonder wijsheid die roekeloos en grof handelen, en altijd vertrouwen op onstuimigheid en impuls, wat ze ook doen of in welke omstandigheden ze zich ook bevinden, leiden hun acties vaak tot slechte resultaten. Zulke mensen verstoren en hinderen niet alleen het werk van de kerk, maar bezorgen zichzelf ook veel onnodige problemen en ergernissen. Wijze mensen daarentegen zijn anders. Wat ze ook doen, ze wachten, observeren en zoeken, en wachten op het juiste moment, op Gods regelingen en orkestratie. Gedurende de wachtperiode zijn ze in staat Gods bedoelingen te zoeken, Gods woorden doelgericht te eten en te drinken, de waarheidsprincipes nauwkeuriger te vatten en te handelen volgens Gods bedoelingen. Ze gebruiken Gods woorden en de waarheid om een goede strijd te strijden en voor God te getuigen, in plaats van uit onbezonnenheid met mensen te strijden of een woordenstrijd te voeren.

Als het gaat om kwaadaardige mensen die verkiezingen manipuleren en verstoren, is het belangrijkste niet of je deze mensen kunt doorzien of hoe je van plan bent hen te ontmaskeren; het is zaak om de situatie tijdig hogerop te melden. Je moet de strijd met hen wijs aangaan, wachten op Gods tijd, Gods bedoelingen zoeken en de waarheidsprincipes zoeken, en dat alles zonder je eigen plicht te verwaarlozen. Wat is het uiteindelijke resultaat hiervan? Je vervult je verantwoordelijkheid en je plicht. Door de situatie hogerop te melden en een oplossing te zoeken, wordt niet alleen het probleem opgelost, maar krijg je ook inzicht, vergroot je je onderscheidingsvermogen en wijsheid, groei je in gestalte en versterk je je geloof in God. Mensen winnen zoveel bij het ervaren van een confrontatie met Satan; het is voor hen van groot voordeel. Stel daarentegen dat je handelt uit onstuimigheid en impulsiviteit, slaags raakt met deze mensen en rechtstreeks met hen in discussie gaat, en zegt: “Jullie manipuleren en verstoren de verkiezingen. Hoewel jullie grote macht hebben, zal ik niet voor jullie zwichten en ben ik niet bang voor jullie!” Het resultaat is dat je uit de kerk wordt gezet en maandenlang thuis zit te huilen en te lijden, en ondertussen Gods bedoelingen nog steeds niet begrijpt: “Waarom ben ik in deze ellende beland? Wilt U me niet, God? Geeft U niet om me?” Maandenlang mis je nieuwe preken en gezangen, weet je niet welk werk de kerk onderneemt, kun je je plichten niet vervullen en raak je volledig geïsoleerd, waardoor je volkomen in duisternis valt. Je dagen bestaan uit niets anders dan huilen en tobben. Je leert in deze omgeving niet tot God te bidden of Zijn relevante woorden te eten en te drinken, en al helemaal niet om de waarheidsprincipes te zoeken in complexe situaties; je groeit totaal niet in wijsheid. Na een paar maanden huilen, brengt iemand je eindelijk op een dag terug naar de kerk en vraagt je om je ervaringen uit deze periode te delen, maar je klaagt alleen maar onder tranen: “Mij is zo’n onrecht aangedaan! Ik heb de kerk niet verstoord. Ik ben geen kwaadaardig persoon; ik ben erin geluisd door kwaadaardige mensen.” Wanneer je wordt gevraagd: “Welke lessen heb je in deze tijd geleerd? Heb je iets gewonnen?” antwoord je: “Wat zou ik hebben kunnen winnen? Ze hebben me geïsoleerd, me de boeken met Gods woorden en de gezangenbundels afgenomen, en ik kon geen preken beluisteren. Het enige wat ik kon doen was praten over het geloof en af en toe een paar gezangen zingen die ik me herinnerde. Ik heb niets gewonnen. Gelukkig heeft God een tijd voorbereid om me terug te brengen; anders was ik van plan om zaken te gaan doen om geld te verdienen, aangezien er toch geen hoop op redding was. God wilde me niet meer, en ik kon niet verder geloven. Mijn hart was volledig verduisterd.” Uiteindelijk voeg je eraan toe: “Gods schapen zullen door God nooit in de steek worden gelaten”, en trekt die conclusie. Zo’n belangrijke en speciale gebeurtenis meemaken en zo weinig winnen – is dat niet een beetje zielig? Is dat niet misplaatst? Geconfronteerd met zo’n ingrijpende situatie heb je geen lessen geleerd en je wijsheid of geloof niet vergroot; hoewel je in je hart nog steeds in God gelooft, werd je zo gekweld door Satans, duivels en antichristen dat je bijna stopte met geloven. Kun je nog steeds voor God getuigen? Ben je geen nutteloze lafaard? Wat voor nut heeft het om thuis te zitten huilen? Zelfs als je je ogen uit je hoofd zou huilen, zou dat dan helpen? Kan het het probleem met de antichristen oplossen? De kwaadaardige mensen hebben succes gehad, en uiteindelijk blijf je alleen de uitspraak: “Gods schapen zullen door God nooit in de steek worden gelaten”, zonder iets anders te hebben gewonnen. Je hebt geen wijsheid, je hebt geen plan van aanpak en je weet niet hoe je God moet zoeken volgens de weg die God heeft gegeven, om voor God te komen en Gods woorden en de waarheid op te nemen om tegen Satan te strijden. Dat beetje doctrine dat je gewoonlijk uitkraamt, helpt je niets; wanneer je met zulke zaken wordt geconfronteerd, doe je behalve huilen niets, je voelt je alleen maar onrecht aangedaan en je klaagt – je bent een nutteloze lafaard. Nutteloze lafaards hebben vaak verschillende uitingen, die ook hun belangrijkste kenmerken zijn. Ten eerste huilen ze. Ten tweede voelen ze zich onrecht aangedaan. Ten derde klagen ze in hun hart. In hun hart zeggen ze ook: “Waar bent U, God? Waarom geeft U niet om me? Ik ben vreselijk geschaad door Satan, ik kan niet verder leven. Red me alstublieft snel!” God zegt: “Je bent een nutteloze lafaard, een stuk afval in een mensenhuid. Als je in God gelooft, waar ben je dan bang voor? Wat is er te vrezen aan Satan?” Welke samenzweringen en listen Satan ook gebruikt wanneer hij handelt, wij zijn niet bang. Wij hebben God, wij hebben de waarheid. God zal ons wijsheid geven. God is soeverein over alles; alles valt onder Gods orkestratie. Waar ben je bang voor? Huilen toont alleen maar aan dat je laf en onbekwaam bent; je bent een stuk afval, verspilde moeite! Huilen betekent dat je een compromis sluit met Satan en Satan om genade smeekt. Houdt God van zulke nutteloze lafaards? (Nee.) God ziet je als een nutteloze lafaard, een sufferd, een stuk afval, zonder enig getuigenis en zonder enige wijsheid. Wat is er geworden van de waarheid die je begreep? Heb je niet genoeg gehoord over de uitingen van antichristen en Satan die God ontmaskert? Begrijp je deze dingen niet of doorzie je ze niet? Weet je niet dat het Satans zijn? Als je weet dat het Satans zijn, waar ben je dan bang voor? Waarom vrees en ducht je God niet? Ben je niet bang God te beledigen door Satan te vrezen? Is dat geen boosaardige daad? Wanneer zulke situaties zich voordoen, ben je bang en heb je geen oplossing, geen enkele wijsheid of tegenmaatregel. Wat heb je al die jaren gewonnen met het luisteren naar preken? Is het allemaal tevergeefs geweest? Kunnen zulke nutteloze lafaards standvastig staan in hun getuigenis? (Nee.) Als het gaat om situaties waarin Satans en kwaadaardige mensen verkiezingen manipuleren en verstoren, of je nu alleen en machteloos bent of een paar broeders en zusters hebt die eensgezind met je zijn, overhaast je dan niet. Leer ten eerste te wachten. Leer ten tweede te zoeken. Verzaak tijdens de periode van wachten en zoeken je plicht niet. Wat betekent wachten? Het betekent wachten tot God de juiste tijd en gelegenheid voorbereidt. En wat moet je zoeken? Zoek de principes en de weg die je moet beoefenen in het geloven in en volgen van God; zoek hoe je moet handelen om in overeenstemming te zijn met Gods bedoelingen, en hoe je moet handelen om te strijden tegen Satan en de machten van antichristen, om uiteindelijk Satans machten te overwinnen en een overwinnaar te worden. Als je alleen bent, moet je meer tot God bidden, wachten en zoeken. Als er twee of drie andere mensen zijn die eensgezind met je zijn, kun je samen communiceren, bidden, wachten en zoeken. Wanneer God een geschikte tijd heeft voorbereid, vraag God dan om kracht en wijsheid, zodat alles wat je doet en elk woord dat je spreekt gepast is. Door dit te doen, vervul je enerzijds je plicht als schepsel, en anderzijds kun je Satan krachtig en effectief ontmaskeren, en de samenzweringen van Satans dienaren en de antichristen volledig ontmaskeren en verijdelen. Is dit gepast? Deze methoden, manieren, wegen en principes zijn jullie verteld, hoe jullie ze toepassen, hangt dus van jullie af. Is deze weg duidelijk genoeg? (Ja.) Handel dan, wanneer jullie zulke zaken tegenkomen, volgens dit principe. Dit is gemakkelijk te bereiken.

Tijdens elke kerkverkiezing hebben zowel leiders en werkers als Gods uitverkorenen de verantwoordelijkheid en de verplichting om het verkiezingswerk te waarborgen. Leiders en werkers moeten het werk op zich nemen van het communiceren over de waarheid en de verkiezingsprincipes; Gods uitverkorenen moeten alle problemen die ze hebben aankaarten, waarna over de waarheid moet worden gecommuniceerd om deze problemen op te lossen. Alleen op deze manier kan worden gegarandeerd dat de verkiezing soepel verloopt. Enerzijds moeten leiders en werkers zich strikt houden aan de verkiezingsprincipes van Gods huis en het werk van elke verkiezing in Gods huis uitvoeren op basis van deze principes. Anderzijds moeten ze ook waken voor kwaadaardige mensen en antichristen die verkiezingen manipuleren en verstoren. Deze individuen zijn dienaren van Satan, ze zijn Satans cohort. Leiders en werkers moeten strikt voor hen waken en voorzichtig met hen zijn, en waakzaam blijven voor hun pogingen om tijdens verkiezingen achter de schermen de boel te manipuleren en zich in te laten met duistere, heimelijke acties om het proces in het geheim naar hun hand te zetten. Stel dat blijkt dat de verkiezing echt door kwaadaardige mensen is gemanipuleerd, met als gevolg dat de rechtmatige gekozene is uitgesloten en de meeste mensen zijn misleid, zodat iemand die geen juiste persoon is, die niet geschikt is voor de functie – tot leider is gekozen. Als er zich zo’n situatie voordoet, is er nog steeds een oplossing. De ware situatie van de gekozen persoon moet worden ontmaskerd. Als de meerderheid het ermee eens is, kan er een herverkiezing worden gehouden. Het resultaat van een verkiezing die door Satan en kwaadaardige mensen is gemanipuleerd, is niet het resultaat van een verkiezing die op normale wijze, op basis van de waarheidsprincipes, door de kerk is uitgevoerd. Dit is geen positief ding en vroeg of laat zal het aan het licht worden gebracht, worden ontmaskerd en nietig worden verklaard. Als je hierin gelooft, hoe moet je dan handelen wanneer je zulke situaties tegenkomt? Je moet altijd en overal klaarstaan om tegen Satan te strijden, en niet werkeloos toekijken. Als je een slappeling, een warhoofd of een nutteloze lafaard bent, zou je een compromis met hen kunnen sluiten en met hen kunnen samenzweren, of zo door hen worden neergeslagen dat je negatief wordt en niet meer kunt herstellen. Sommige mensen kijken gewoon werkeloos toe en zeggen: “Ik kan toch geen kerkleider worden. Wie er ook dient, het is allemaal hetzelfde. Wie de bekwaamheid heeft, kan zijn gang gaan en dienen! Als een antichrist wil dienen, heeft dat niets met mij te maken, en zolang ze mij niet verwijderen, is het prima.” Degenen die dit zeggen, deugen niet. Ze kunnen zich niet voorstellen wat de gevolgen zouden zijn als een antichrist als leider zou dienen, noch de impact die het zou hebben op hun geloof in God en hun redding. Alleen mensen die de waarheid begrijpen, kunnen dit doorzien. Zij zullen zeggen: “Als een antichrist de kerkleider wordt, zijn het Gods uitverkorenen die zullen lijden. In het bijzonder zullen degenen die de waarheid nastreven, degenen die een gevoel van gerechtigheid hebben en degenen die bereidwillig hun plicht vervullen, allemaal worden onderdrukt en uitgesloten. Alleen die warhoofden en allemandsvrienden zullen in de gunst vallen, en zij zullen gekooid en onderworpen zijn aan de macht van de antichrist.” Maar degenen die de waarheid niet nastreven, overwegen deze dingen nooit. Zij denken: ‘Men gelooft in God om gered te worden. Iedereen bewandelt zijn eigen pad. Zelfs als een antichrist de leider wordt, zal dat geen invloed op mij hebben. Zolang ik geen slechte dingen doe, kunnen ze me niet onderdrukken of uitsluiten, of me uit de kerk verwijderen.’ Is dit het juiste standpunt? (Nee.) Als geen van Gods uitverkorenen zich bekommert om kerkverkiezingen, wat zullen dan de gevolgen zijn zodra ze een antichrist aan de macht laten komen? Zal het echt zo eenvoudig zijn als mensen zich voorstellen? Wat voor veranderingen zal het kerkleven ondergaan? Dit heeft rechtstreeks te maken met de ingang in het leven van Gods uitverkorenen. Als een antichrist de macht heeft in een kerk, wat zal er dan gebeuren? De waarheid zal dan niet langer de macht hebben in die kerk, en Gods woorden evenmin – in plaats daarvan zullen niet-gelovigen en Satan daar de macht hebben. Hoewel Gods woorden misschien nog wel worden gelezen tijdens bijeenkomsten, heeft de antichrist het spreekrecht in handen. Kan de antichrist helder over de waarheid communiceren? Kan de antichrist Gods uitverkorenen toestaan om vrij en onbelemmerd over de waarheid te communiceren? Dat is onmogelijk. Zodra een antichrist de macht heeft, zullen er steeds meer verstoringen en hinder zijn, de resultaten van het kerkleven zullen steeds minder worden en Gods uitverkorenen zullen niet veel oogsten wanneer ze samenkomen, wat moeilijkheden zal veroorzaken voor de ingang in het leven van Gods uitverkorenen. De problemen van Gods uitverkorenen zullen ook toenemen en onopgelost blijven, en sommigen die in staat zijn de waarheid te beoefenen, zullen eveneens verontrust raken; de sfeer van het kerkleven zal volledig veranderen, alsof donkere wolken de zon verduisteren. Zal er dan nog vreugde zijn in het kerkleven? Dat zal beslist aanzienlijk worden aangetast. In de kerk zijn degenen die de waarheid nastreven een minderheid. Als deze minderheid wordt onderdrukt en uitgesloten, kan men zeggen dat er geen kerkleven meer zal zijn. Als mensen dit gevolg niet kunnen doorzien, zullen ze geen aandacht besteden aan of zich bekommeren om verkiezingen. Als de meerderheid van de mensen verkiezingen niet serieus neemt, zich niet aan principes houdt, verkiezingen zo negatief benadert en zich laat leiden door valse leiders en antichristen, dan zullen, zodra kwaadaardige mensen of degenen die de waarheid niet liefhebben kerkleiders worden, de meeste van Gods uitverkorenen verliezen lijden in hun ingang in het leven. Daarom hebben de resultaten van kerkverkiezingen een directe invloed op de levensgroei van Gods uitverkorenen en de toekomst van de kerk. Gods uitverkorenen moeten dit duidelijk inzien en moeten absoluut geen negatieve houding aannemen. Sommige warhoofden kunnen deze zaak niet doorzien; ze vertrouwen altijd op hun eigen verbeelding en denken: ‘Iedereen in de kerk is een oprechte gelovige, dus iedereen kan worden gekozen; zolang het een broeder of zuster is, kan iedereen leider zijn.’ Ze zien kerkverkiezingen te simplistisch, wat leidt tot veel negatieve, foutieve ideeën en zienswijzen. Als valse leiders en antichristen werkelijk tot leiders en werkers worden gekozen, zal het werk van de kerk worden geschaad en zal de ingang in het leven van Gods uitverkorenen onvermijdelijk worden geschaad. Op dat moment zullen de mensen beseffen hoe belangrijk het is om verkiezingen volgens de principes te houden.

In elke kerk zijn er enkele allemansvrienden. Deze allemansvrienden hebben geen onderscheidingsvermogen met betrekking tot kwaadaardige mensen die verkiezingen manipuleren en verstoren. Zelfs als ze een beetje onderscheidingsvermogen hebben, negeren ze het. Hun houding ten opzichte van alle problemen die zich bij kerkverkiezingen voordoen is: ‘Laat de dingen voor wat ze zijn als ze je niet persoonlijk raken.’ Ze denken dat het niet uitmaakt wie de leider wordt, dat het niets met hen te maken heeft. Zolang zij maar gelukkig hun dagelijks leven kunnen leiden, vinden ze het prima. Wat vind je van zulke mensen? Zijn het mensen die de waarheid liefhebben? (Nee.) Wat voor soort mensen zijn het? Dit zijn allemansvrienden, en ze kunnen ook niet-gelovigen worden genoemd. Deze mensen streven de waarheid niet na; ze proberen alleen een gemakkelijk leven te leiden en begeren vleselijk comfort. Ze zijn te egoïstisch en te glad. Zijn er veel van zulke mensen in de maatschappij? Ongeacht welke politieke partij aan de macht is, ongeacht wie er in functie is, zulke mensen zijn geliefd, weten zich in de omgang met anderen uitstekend staande te houden en leven comfortabel; welke politieke beweging er ook opkomt, ze raken er niet in verstrikt. Wat voor soort mensen zijn dit? Dit zijn de meest bedrieglijke, de gladste mensen, bekend als ‘gladde alen’ en ‘gladde oude rotten’. Ze leven volgens Satans filosofieën, zonder een greintje principe. Wie er ook aan de macht is, ze komen bij hen in het gevlij, vleien hen en bezingen hun verdiensten. Ze doen niets anders dan hun superieuren verdedigen en beledigen hen nooit. Hoeveel kwaad hun superieuren ook doen, ze verzetten zich er niet tegen en steunen het ook niet, maar houden hun gedachten diep verborgen. Ze zijn geliefd, ongeacht wie er aan de macht is. Satan en de duivelkoningen houden van dit soort mensen. Waarom houden de duivelkoningen van dit soort mensen? Omdat ze de zaken van de duivelkoningen niet dwarsbomen en geen enkele bedreiging voor hen vormen. Dit soort mensen is principeloos en kent geen morele grenzen in zijn gedrag, en mist integriteit en waardigheid; ze volgen gewoon de trends van de maatschappij, buigen voor de duivelkoningen en passen zich aan hun smaak aan. Zijn er niet ook zulke mensen in de kerk? Kunnen zulke mensen overwinnaars zijn? Zijn het goede soldaten van Christus? Zijn het getuigen van God? Wanneer kwaadaardige mensen en antichristen de kop opsteken en het werk van de kerk verstoren, kunnen zulke mensen dan opstaan en de strijd met hen aangaan, hen ontmaskeren, onderscheiden en verwerpen, een einde maken aan hun slechte daden en getuigenis afleggen voor God? Absoluut niet. Deze gladde alen zijn niet degenen die God zal vervolmaken of degenen die Hij zal redden. Ze leggen nooit getuigenis af voor God en behartigen nooit de belangen van Zijn huis. Zoals God hen ziet, zijn deze mensen niet degenen die Hem volgen of zich aan Hem onderwerpen, maar degenen die blindelings de menigte volgen bij het stoken van onrust, leden van Satans bende – zij zijn het die Hij zal elimineren wanneer Zijn werk is voltooid. God heeft niets op met zulke ellendelingen. Ze hebben noch de waarheid, noch het leven; het zijn beesten en duivels; ze zijn Gods redding en het genieten van Zijn liefde onwaardig. Dus verwerpt en elimineert God zulke mensen met gemak, en de kerk zou hen onmiddellijk als niet-gelovigen moeten verwijderen. Ze hebben geen oprecht hart voor God, zal God hun dan werkelijke voorziening bieden? Zal Hij hen verlichten en helpen? Dat zal Hij niet. Wanneer er sprake is van hinder en verstoring tijdens kerkverkiezingen en de verkiezingsresultaten worden gecontroleerd en beïnvloed door kwaadaardige mensen, zullen deze mensen absoluut niet aan Gods kant staan om de belangen van Gods huis te beschermen. Ze zullen zich absoluut niet aan de waarheidsprincipes houden om te strijden tegen kwaadaardige mensen en antichristen, en om tot het einde toe te strijden tegen Satans machten. Ze zullen dit absoluut niet doen, het ontbreekt hun aan moed. Daarom moeten degenen die voor God kunnen getuigen deze mensen onderscheiden en de waarheden die ze begrijpen of hun vermogen Satan te onderscheiden niet met deze mensen communiceren. Ook als je deze dingen toch met hen communiceert, zal het nutteloos zijn; ze zullen niet aan de kant van de waarheid gaan staan. Bij het selecteren van medewerkers en partners moet je zulke mensen uitsluiten en niet kiezen. Waarom moet je hen niet kiezen? Omdat het gladde alen zijn; ze zullen niet aan Gods kant staan, niet aan de kant van de waarheid staan en zich niet met hart en ziel met je verenigen om tegen Satan te strijden. Als je je oprechte woorden aan hen toevertrouwt, ben je dwaas en word je een lachertje voor Satan. Communiceer de waarheid niet met zulke mensen, spoor hen niet aan en vestig geen hoop op hen, want God redt deze mensen helemaal niet. Het zijn geen mensen die eensgezind zijn met God; het zijn toeschouwers die de strijd van een afstand gadeslaan; het zijn gladde alen. Dit soort mensen infiltreert Gods huis alleen maar om de opwinding te zien en blindelings de menigte te volgen bij het stoken van onrust. Ze hebben geen gevoel van gerechtigheid en geen verantwoordelijkheidsgevoel; ze hebben zelfs geen medelijden met goede mensen die door kwaadaardige mensen worden geschaad. Zulke mensen duivels en Satans noemen is volkomen terecht. Als iemand met een gevoel van gerechtigheid kwaadaardige mensen ontmaskert, zullen ze diegene niet eens toejuichen, laat staan steunen. Vertrouw deze mensen dus nooit; het zijn gladde alen, kameleons, gladde oude rot. Het zijn geen oprechte gelovigen in God, maar dienaren van Satan. Deze mensen kunnen nooit worden gered en God wil hen niet; dit is Gods duidelijke wil. De meeste kerken hebben waarschijnlijk zulke mensen. Kijk rond in je kerk om te zien wie het zijn. Wanneer er dingen gebeuren, communiceer dan nooit de waarheid met hen en laat hen niet weten wat er werkelijk met je aan de hand is. Wees op je hoede voor zulke mensen en laat je niet met hen in. Zoek degenen die werkelijk in God geloven en een gevoel van gerechtigheid hebben – wanneer zij zien dat de belangen van Gods huis worden geschaad, het werk van de kerk en de orde van het kerkleven worden verstoord of gemanipuleerd, worden ze bezorgd en boos; ze haten deze kwaadaardige mensen die de kerk verstoren diep; ze willen opstaan en de kwaadaardige mensen ontmaskeren en zijn erop gebrand mensen te vinden die de waarheid begrijpen om zich te verenigen en te strijden tegen de kwade demonen. Communiceer met zulke mensen en sla de handen met hen ineen om tegen Satan te strijden. Deze mensen zijn de overwinnaars, de goede soldaten van Christus; alleen deze mensen hebben deel aan Christus’ koninkrijk. Die allemansvrienden, oude slangen, kameleons en degenen die gevoelloos en afgestompt zijn, zijn allemaal onthuld; ze behoren tot degenen die geëlimineerd worden. Het zijn geen broeders en zusters, geen mensen van Gods huis, maar niet-gelovigen en opportunisten die het vertrouwen onwaardig zijn. Dit is de manier om met deze mensen om te gaan: als ze kwaad kunnen doen, zuiver hen dan weg; als het geen kwaadaardige mensen zijn en ze geen kwaadaardige mensen volgen om de kerk te verstoren, kunnen ze voorlopig in de kerk blijven in afwachting van hun berouw. Observeer en doorgrond de gezindheden en menselijkheid van deze mensen, en hun zienswijzen en houdingen ten opzichte van diverse zaken, en gebruik je onderscheidingsvermogen om de essentie van zulke mensen te doorgronden. Wees tegelijkertijd, wanneer kwaadaardige mensen verkiezingen manipuleren en verstoren, op je hoede voor deze allemansvrienden die aan de kant van de kwaadaardige mensen staan en als hun lakeien en medeplichtigen optreden. Kortom, alle ongepaste gedragingen van kwaadaardige mensen die verkiezingen manipuleren en verstoren, moeten worden onderscheiden volgens Gods woorden; wanneer je hun essentie duidelijk ziet, zul je weten hoe je hen op gepaste wijze volgens de principes moet aanpakken.

Zojuist hebben we gecommuniceerd over enkele verschijnselen van het manipuleren en verstoren van verkiezingen en de handelingen van sommige mensen. Hoewel niet elk aspect is behandeld, zijn de principes voor het oplossen van deze problemen in wezen gecommuniceerd. Zodra jullie mensen ontdekken die binnen de kerk verkiezingen manipuleren en verstoren, moeten jullie opstaan en hen inperken. Wees niet meegaand en gedraag je niet als allemansvrienden. Als iemand voortdurend probeert verkiezingen te manipuleren en te verstoren, moeten de broeders en zusters, zodra deze neiging zich voordoet, collectief opstaan om hen te stoppen en te ontmaskeren. Als ze het doen omdat ze verward zijn, niet wetend dat dit tot het manipuleren en verstoren van verkiezingen wordt gerekend, kunnen jullie het hun uitleggen: “Wat je doet is het manipuleren en verstoren van verkiezingen. Speel niet de rol van Satans dienaar. Dit is een verkiezing van kerkleiders, geen verkiezing van burgemeesters of dorpshoofden. Gods huis heeft zijn eigen voorschriften en heeft zijn principes voor het doen van dit werk. Menselijke bedoelingen mogen hier niet mee vermengd worden; we moeten dit werk strikt volgens de waarheidprincipes uitvoeren. Als je kaliber pover is en je de waarheidsprincipes niet kunt begrijpen, of als je oud en verward bent en de intelligentie mist die nodig is om aan verkiezingen deel te nemen, dan kun je je van stemming onthouden en gewoon het resultaat afwachten, maar je moet in geen geval de verkiezing manipuleren of verstoren, of je ermee bemoeien en verstoring veroorzaken; dit zijn slechte daden en God verafschuwt die. Zulke slechte daden zijn voor eeuwig veroordeeld; wees nooit zo iemand en volg deze weg niet. Als je inderdaad een mens bent, houd je dan niet bezig met het manipuleren en verstoren van verkiezingen, want zodra het een feit wordt, zul je worden gekenmerkt als een dienaar van Satan en uit de kerk worden verwijderd.” Als mensen worden ontdekt die verkiezingen manipuleren en verstoren, kan men met degenen onder hen met een pover kaliber die niet begrijpen wat er werkelijk is gebeurd, liefdevol communiceren, en hen ondersteunen, voorzien en helpen. Maar wat te doen met degenen die, ondanks dat ze de waarheidsprincipes volledig kenden, de verkiezing toch willens en wetens hebben gemanipuleerd en verstoord, en zelfs vermaningen hiertegen negeerden? Ook voor hen is er een oplossing: zij mogen niet langer deelnemen aan verkiezingen; ontneem hun het kiesrecht. Kortom, alle handelingen die leiden tot het manipuleren en verstoren van verkiezingen moeten zonder uitzondering worden onderscheiden, gestopt en ingeperkt om de situatie te keren. Om te voorkomen dat er verkeerde verkiezingsresultaten ontstaan en het werk van de kerk verstoord en geschaad wordt, mogen dergelijke gedragingen en handelingen in de kerk niet worden toegestaan.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Neem contact op via Messenger