Ervaringen en getuigenissen van christenen 'Een kerkleider is geen officier'

07 augustus 2022

Hij ziet de functie van kerkleider als die van een directeur die hoger op de ladder staat dan anderen, iemand die met allerhande problemen zonder tekortkomingen of zwakte kan omgaan. Door deze verkeerde ideeën, probeert hij voortdurend indruk te maken, verkondigt hij verheven maar loze doctrines en heeft hij het erover hoezeer hij heeft geleden tijdens zijn plicht. Ook verbergt hij zijn eigen tekortkomingen. Bijgevolg kijken alle broeders en zusters naar hem op en bewonderen hem. Dan kijkt hij naar een videogetuigenis en leest enkele woorden van God die hem helpen zijn eigen verkeerde noties in te zien en beseft hij dat hij het pad van de antichrist is ingeslagen. Vanaf dat moment concentreert hij zich erop een eerlijk mens te zijn en geen verkeerde voorstelling van zichzelf te geven, en dan is hij in staat een normale relatie met debroeders en zusters te ontwikkelen. Zijn arrogante gezindheid verandert geleidelijk.

【De bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren

Neem contact op via Messenger