Dagelijkse woorden van God: Gods gezindheid en wat Hij heeft en is | Fragment 246

Elke zin die ik heb gesproken, bevat de gezindheid van God. Jullie zouden er goed aan doen mijn woorden zorgvuldig te overdenken, daar zullen jullie zeker veel baat bij hebben. Het wezen van God is heel moeilijk te vatten, maar ik vertrouw erop dat jullie op zijn minst enig idee hebben van Zijn gezindheid. Ik hoop dat jullie mij dat zullen laten zien en meer datgene zullen doen wat Gods gezindheid niet beledigt. Dat zal mij geruststellen. Bijvoorbeeld, draag God altijd in je hart. Wanneer je iets doet, doe dat dan volgens Zijn woorden. Zoek Zijn intenties in alle dingen, doe niets waardoor je God niet respecteert en eert, en wat je zeker niet moet doen, is God in je achterhoofd houden om de toekomstige leegte in je hart op te vullen. Als je dit doet, dan zul je de gezindheid van God hebben beledigd. Stel dat je tijdens je leven nooit godslasterlijke opmerkingen maakt of klachten tegen God uit, en veronderstel dat je in staat bent alles wat Hij je toevertrouwd heeft naar behoren te vervullen en om je aan Zijn woorden te onderwerpen gedurende je hele leven, dan heb je met succes vermeden Zijn bestuurlijke decreten te overtreden. Als je bijvoorbeeld ooit hebt gezegd: “waarom denk ik niet dat Hij God is?”, “ik denk dat deze woorden slechts een zekere verlichting van de Heilige Geest zijn”, “naar mijn mening is niet alles wat God doet per se juist”, “de menselijkheid van God is niet superieur aan de mijne”, “de woorden van God zijn gewoon niet geloofwaardig”, of andere soortgelijke veroordelende opmerkingen, dan spoor ik je aan om vaker je zonden te belijden en berouw te tonen. Anders maak je nooit kans op vergeving, want hiermee beledig je niet een mens maar God Zelf. Je denkt misschien dat je een mens veroordeelt, maar de Geest van God ziet het zeker niet zo. Je gebrek aan respect voor Zijn vlees is een gebrek aan respect voor Hem. Als dit zo is, heb je dan inderdaad niet Gods gezindheid beledigd? Bedenk wel dat alles wat de Geest van God doet, gedaan wordt om Zijn werk in het vlees te beschermen en opdat dit werk goed gedaan wordt. Als je dit niet in de gaten houdt, dan zeg ik dat je nooit in staat zult zijn om werkelijk in God te geloven. Want je hebt de toorn van God opgewekt en daarom zal Hij je passende straffen geven om je een les te leren.

Het wezen van God leren kennen is geen onbelangrijke zaak. Je moet Zijn gezindheid begrijpen. Op die manier zul je geleidelijk en onbewust het wezen van God leren kennen. Wanneer je deze kennis bent binnengegaan, zul je merken dat je voortgaat naar een steeds hogere en mooiere staat. Op het einde zul je je gaan schamen voor je afgrijselijke ziel, zo erg dat je voelt dat je je nergens kunt verstoppen. Dan zal er steeds minder in je gedrag zijn waarmee Gods gezindheid wordt beledigd. Dan zal je hart zal steeds dichter bij dat van God komen en geleidelijk zal de liefde voor Hem in je hart groeien. Dit is een teken van de mensheid die een mooie staat bereikt. Tot nu toe hebben jullie dit echter nog niet bereikt. Jullie zijn almaar in de weer voor je eigen lotsbestemming, wie zou er dan nog geneigd zijn om het wezen van God te leren kennen? Zolang jullie op deze weg doorgaan, zullen jullie onbewust Gods bestuurlijke ordinanties overtreden, omdat jullie veel te weinig begrijpen van Zijn gezindheid. Zijn jullie daarmee niet bezig een basis te leggen voor de overtredingen tegen de gezindheid van God? Dat ik jullie vraag Gods gezindheid te begrijpen, staat niet op gespannen voet met mijn werk. Want indien jullie vaak ingaan tegen de bestuurlijke ordinanties, wie van jullie kan dan ontkomen aan de straf? Zou mijn werk dan niet geheel tevergeefs zijn geweest? Daarom vraag ik jullie, naast het zorgvuldig onder de loep nemen van je eigen gedrag, vooral voorzichtig te zijn met het nemen van stappen. Dit is de hogere eis die ik jullie opleg, en ik hoop dat jullie dit alles zorgvuldig zullen overwegen en er serieus aandacht aan zullen besteden. Mocht er een dag komen waarop jullie daden mijn woede torenhoog laten oplaaien, dan zijn de gevolgen alleen voor jullie zelf en zal er niemand anders zijn om de straf in jullie plaats te dragen.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het is heel belangrijk Gods gezindheid te begrijpen

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Neem contact op via Messenger