645 Mislukkingen en tegenslagen zijn zegeningen van God

1 God zorgt ervoor dat je allerlei soorten stormen, beroering, tegenspoed en talrijke tegenslagen ervaart. Gedurende de tijd dat Hij je allerlei soorten stormen, tegenspoed, beroering, tegenslagen en mislukking laat ervaren, ontdek je uiteindelijk dat alles wat God zegt juist is, en dat jouw overtuigingen, opvattingen, fantasieën, kennis, allemaal onjuist zijn. Ze kunnen je niet het juiste pad op leiden, ze kunnen er niet toe leiden dat je de waarheid begrijpt en voor God verschijnt, en het pad dat je gaat is het pad van de mislukking. God zorgt ervoor dat je je dit uiteindelijk realiseert. Voor jou is dit proces onontbeerlijk en het is wat je zou moeten verwerven tijdens het proces waarin je redding ervaart. Toch doet het God ook verdriet: omdat mensen opstandig zijn en een verdorven gezindheid bezitten, moeten ze dit proces ondergaan en tegenslagen ervaren.

2 Wat God ook doet, Hij wenst het beste voor de mens. Wat voor omgeving Hij ook uitzet, Hij wil altijd de beste uitkomst zien. Stel dat je tegenslag en mislukking tegenkomt. God wil je niet zien mislukken en Hij wil niet dat je jezelf dan als geruïneerd ziet, God wil zien dat je in staat bent de waarheid te zoeken, de reden voor je falen te vinden. Je realiseert je dat het verkeerd was om zo te handelen, dat het alleen maar goed is om in overeenstemming met Gods woorden te handelen. Je begrijpt dingen en wordt volwassen door deze tegenslag en mislukking. Dat is wat God graag wil zien. Wat betekent het om ‘volwassen te worden’? Dat betekent dat God jou kan verkrijgen en dat je in staat bent redding te bereiken. Het betekent dat je in staat bent de werkelijkheid van de waarheid binnen te gaan, dat je er een stap dichterbij bent gekomen om het pad te betreden van God vrezen en het kwaad vermijden. Dat is wat God graag wil zien. Wat worden die tegenslagen, mislukkingen en zorgen die mensen doorstaan dan? Je leert Gods onverdroten bedoeling waarderen en ook geloof je en ben je ervan overtuigd dat Gods woorden juist zijn; je geloof in God groeit. En er is nog iets: door deze periode van mislukking mee te maken, ben je je de geloofwaardigheid en nauwkeurigheid van Gods woorden gaan realiseren, je bent gaan zien dat Gods woorden de waarheid zijn en je bent het principe van het in praktijk brengen van de waarheid gaan begrijpen. En daarom is het goed als mensen mislukking ervaren – hoewel het ook pijnlijk is, iets wat hen tempert. Maar als je uiteindelijk door te worden getemperd weer voor God verschijnt, Zijn woorden aanvaardt en ze als de waarheid aanneemt, dan zijn die tempering, tegenslagen en mislukkingen niet voor niets ervaren.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Hoe je de aard en de essentie van Paulus kunt herkennen

Vorige: 644 Dienen als contrast is een levenslange zegening

Volgende: 646 Het mooiste ding onder de mensen

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

476 Wat de jeugd moet nastreven

Vers 1Wat de jeugd niet hebben moet,is vooroordeel en bedrog.De jeugd moet niet handelenop een wijze die gruwelijk en vernietigend is.Ze...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek

Neem contact op via Messenger